شبکه‌های اجتماعی

تولید پژو 405 ادامه پیدا می‌کند؟
روتیتر

پژو ۴۰۵ خودرويى خانوادگی در کلاس سدان‌های بزرگ است که در سال ۱۹۸۸ مقام خودروی برگزیده اروپا را از آن خود کرده‌ بود. این خودرو پس از پراید یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل به‌ شمار می‌‌آید.
طی دو سال اخیر به‌ طور مداوم از مسئولان شنیده شده است که سال جاری، آخرین سال تولید خودروهای قدیمی مانند پراید و پژو ۴۰۵ خواهد بود. سال گذشته با تصویب استانداردهای ٨۵گانه، این موضوع به واقعیت نزدیک‌‌تر شد و حال با ورود خودروهای جدید به بازار، این مساله بیشتر از قبل جدی شده است، به ‌خصوص اینکه آمار بالای تصادفات این خودروها در کنار سایر مشکلات، مانند آلودگی هوا و همچنین مصرف بالای سوخت باعث می‌شود کم‌ کم به این باور برسیم که خروج این خودروی قدیمی از چرخه تولید در بازار ایران نزدیک است. اما متاسفانه باز‌گشت تحریم ‌ها و خروج برخی شرکای خارجی صنعت خودرو مانند پژو و افزایش افسار ‌گسیخته قیمت‌ها احتمالا سبب می‌شود در آستانه خروج این خودروی قدیمی و فرسوده از گردونه تولید، دوباره این آرزو، رنگ واقعیت را از دست بدهد‌.
با این اوضاع و شرایط، قطعا امید به توقف تولید خودروهای قدیمی، واهی است‌. بدین‌ ترتیب باید گفت برای چندمین بار خداحافظی با پراید و پژو ۴۰۵ دهه ٨٠ میلادی در آینده نزدیک و حتی میان‌ مدت امری بعید خواهد بود‌. متاسفانه ضعف صنعت خودرو در طراحی و تولید خودروهای ارزان‌ قیمت مناسب با تکنولوژی روز باعث شده است، باز هم شاهد ادامه تولید این خودروهای قدیمی باشیم‌.
ضعفی بنیادین که در ساختار صنعت خودرو ما تنیده شده است و سبب شده که با سپری‌ شدن سال‌ ها هنوز نتوانیم خودرویی ارزان و مناسب با تکنولوژی نوین را طراحی و تولید کنیم‌.

 

منبع: دیجیاتو

نظر دهید


در همین زمینه