شبکه‌های اجتماعی

مشخصات  فنی و زمان عرضه پژو 301 مشخص شد

ایران خودرو یک قدمی عرضه پژو 301

در حالی ایران خودرو کار تولید پژو 301 را در ایران آغاز کرده که شرکت خودروسازی پژو بعد از تحریم‌های آمریکا ایران را ترک کرده است. روند تولید آغاز پژو 301 با عقد قراردادی بعد از امضای برجام شروع شد و حالا ایران خودرو قصد دارد بدون حضور شریک فرانسوی آن را به تولید برساند.
هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران خودرو همزمان با راه اندازی خط تولید پژو 301 از زمان تحویل اولین سری از این خودرو خبر داد. وی با اشاره به خودکفایی 80 درصدی تولید قطعات پژو 301 تا پایان سال گفت: «در افاز اول تولید پژو 301 از پیشرانه EC5 استفاده کرده ایم.»
وی ادامه داد: «فرآینده تولید انبوده پژو 301 در چند ماه آینده تکمیل و آغاز خواهد و اولین سری از این اتومبیل در اردیبهشت ماه 1399 به مشتریان تحویل داده خواهد شد.»
پیشرانه ذکر شده در صحبت‌های مدیرعامل ایران خودرو، EC5 بوده که 1.6 لیتری ظرفیت آن بوده و حداکثر توان آن 115 اسب‌بخار است و همچنین 150 نیوتن متر حداکثر گشتاور آن است. پژو 301 در ابتدای راه از جعبه دنده 5 سرعته دستی برخوردار بوده و استاندارد آلایندگی یورو 5 را کسب کرده است.
از امکانات پژو 301 تولید شده در ایران می‌توان به سیستم ترمز ABS، سیستم ایمنی ESP، ایربگ جلو، چراغ‌های مه‌شكن جلو و عقب، چراغ‌های دی‌لایت به هنگام رانندگی، تهویه مطبوع دستی و رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ اشاره کرد.

نظر دهید


در همین زمینه