شبکه‌های اجتماعی

پایدارتر از گذشته

ام‌وی‌ام X22 به ESP مجهز شد

شرکت مدیران خودرو به تازگی نسخه‌ای جدید از ام‌وی‌ام X22 را معرفی کرده است. این نسخه که با الزام‌های جدید شرکت استاندارد همراه شده و از امکانات ایمنی بیش‌تری بهره می‌برد با عنوان لاکچری شناخته خواهد شد.
روز پنج‌شنبه مدیران خودرو امکان آزمایش ام‌وی‌ام X22 را در پیست کارتینگ آزادی فراهم کرد. ام‌وی‌ام X22 لاکچری در ظاهر تفاوتی با نمونه اکسلنت ندارد و تنها به سیستم‌های پایداری مجهز شده است. مدیران خودرو برای دریافت استانداردهای 85‌گانه، این خودرو را به سیستم کنترل پایداری (ESP) مجهز کرده است. همچنین برای این خودرو سیستم‌های ترمز کمکی (EBA)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی(HAC) و کنترل فشار باد تایر (TPMS) نیز در نظر گرفته شده است. از تغییرهای کابین این خودرو نیز می‌توان به اضافه شدن کلید روشن و خاموش بودن سیستم کنترل پایداری و کنسول بین دو صندلی جلو اشاره کرد.
ام‌وی‌ام X22 به دلیل ارتفاع بیش‌تری که نسبت به مدل 315 از سطح زمین دارد، در پیچ‌ها کمی ناپایدارتر عمل می‌کند. در روز آزمایش زمانی که با سرعت بالا وارد پیچ‌های پیست می‌شدیم، ام‌وی‌ام X22 به سادگی در آستانه سه چرخ شدن قرار می‌گرفت، با این حال به لطف وجود سیستم‌های کنترل کشش و کنترل پایداری کنترل خودرو چندان کار دشواری نبود، هر چند سیستم کنترل پایداری کمی‌دیر وارد مدار می‌شود. با این حال ام‌وی‌ام X22 با وجود سیستم ESP با دقت‌ بیش‌تری در آزمایش اسلالوم ظاهر می‌شود و با آن می‌توان بدون خطا از میان موانع عبور کرد.
ام‌وی‌ام X22 به یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز شده که پیش‌تر در مدل 315 نیز استفاده می‌شد. با این حال چری برای دریافت استاندارد آلایندگی یورو5 تغییرهایی را در آن ایجاد کرده که موجب شده توان این پیشرانه به 105 اسب‌بخار کاهش یافته و گشتاور آن نیز به 135 نیوتن‌متر می‌رسد.
مدیران خودرو با ایجاد این تغییرها در ام‌وی‌ام X22، با افزایش نزدیک به سه میلیون تومان، بهای این خودرو را به 78 میلیون تومان رسانده است. ام‌وی‌ام X22 در ایران با خودروهایی مانند جک S3 و رنو ساندرو استپ‌وی رقابت می‌کند.

نظر دهید


در همین زمینه