آغاز تولید یک شاسی‌بلند از ام‌جی در سمنان

به دور از هیاهوی خبری صورت گرفت

در ماه‌های گذشته دو مشکل بزرگ گریبان‌گیر مساله خودرو در کشور شد و سبب ایجاد تنش‌های متعددی، چه در بخش تولید و اشتغال و چه در بازار اتومبیل شدند. مشکلات بازار ارز یکی از این چالش‌های به وجود آمده بود که منجر به ممنوعیت واردات خودرو به صورت CBU یا کامل شد و باعث روبه‌رو شدن شرکت‌های واردکننده و عرضه‌کننده اتومبیل با بحران‌های جدی شد. از طرفی هم پس از خروج آمریکا از برجام شرکت‌های خارجی که پیش‌تر اقدام به فعالیت در قالب سرمایه‌گذاری مشترک با شریک‌های ایرانی کرده‌بودند یکی از پس از دیگری فعالیت‌های خود را متوقف ساخته یا به حال تعلیق درآوردند. در این شرایط جذب سرمایه‌های خارجی و ایجاد فعالیت‌‌های صنعتی می‌تواند تا حدودی از تاثیرات منفی بحران‌های ایجاد شده را خنثی ساخته و جسم نیمه‌جان خودروسازی را از کما خارج کند.


روئی RX5 با برند ام‌جی به ایران رسید
ام‌جی RX5 که در بازارهای دیگر بیش‌تر تحت برند  روئی (Roewe) شناخته می‌شود یک کراس‌اور متوسط است که تولید آن به تازگی با همکاری گروه گرامی و خودروسازی فردا در استان سمنان آغاز شده است. در نگاه اول و در بخش طراحی ام‌جی RX5 نسبت به دیگر محصولات این شرکت که پیش‌تر در ایران عرضه شده‌بودند از ویژگی‌های متمایز و به مراتب پخته‌تری برخوردار است. اگر بحث تکراری "کپی بودن" محصولات چینی را کنار بگذاریم، ام‌جی RX5 در مجموع ظاهری متوازن و حساب‌شده‌ای را به عرصه می‌گذارد که با توجه به ویژگی‌های یاد شده به نظر می‌رسد سیلقه‌های مشکل‌پسند را هم می‌تواند متوجه خود سازد. این اتومبیل در کنار ظاهر منطقی و جذاب خود از ویژگی‌های فنی قابل توجه‌ای نیز برخوردار است که باعث می‌شود در شرایط نابسامان بازار اتومبیل در کشور پتانسیل دست‌یابی به فروش موفقیت‌آمیز را نیز داشته باشد.


مشخصات فنی ام‌جی RX5
این شاسی‌بلند که سعی در تغییر نگرش مشتریان ایرانی به محصولات چینی دارد با برخورداری از یک پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر از قدرت و گشتاور جالب توجه‌ای سود می‌برد. پیشرانه این اتومبیل در بازه دور موتور 5000 تا 5300 220 اسب بخار قدرت و در بازه 2500 تا 4000 دور در دقیقه 350 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. جعبه‌دنده این خودرو هفت سرعته بوده و از نوع دو کلاچه است که امکان تعویض دنده سریع را برای آن فراهم می‌آورد.


وضعیت در بازار ایران
RX5 از محصولات پرفروش شرکت سایک چین محسوب می‌شود و پتانسیل بالایی برای دست‌یابی به موفقیت در بازار ایران دارد. این خودرو نه تنها از ویژگی‌های فنی برتر نسبت به سایر رقبای هم‌وطن خود برخوردار است بلکه در کنار ظاهر مدرن و متعادل خود از اعتبار نسبی برند ام‌جی نیز سود می‌برد و معیار تعیین‌کننده برای سرنوشت این اتومبیل را می‌توان نحوه قیمت گذاری و کیفیت خدمات آن دانست. 

AutomobileFa-MG-RX52.webp AutomobileFa-MG-RX53.webp AutomobileFa-MG-RX54.webp

AutomobileFa-MG-RX55.webp AutomobileFa-MG-RX56.webp AutomobileFa-MG-RX57.webp

نظر دهید