شبکه‌های اجتماعی

با چری تیگو 8 محصول آینده مدیران‌خودرو آشنا شوید
Automobile Farsi - Chery Tiggo8

پیش از ورود به بازار

 مدیران‌خودرو که مسئولیت فروش محصولات برند چری را در ایران بر عهده دارد به زودی محصولی جدید از این خودروساز چینی را در بازار ایران عرضه خواهد کرد. گفته می‌شود محصول بعدی که از سوی این شرکت به بازار معرفی خواهد شد چری تیگو 8 خواهد بود. چری تیگو 8 که پیش از رونمایی در نمایشگاه شانگهای 2018 با نام چری T18 شناخته می‌شد، اتومبیلی است با ظرفیت 7 سرنشین که در کلاسی بالاتر از تیگو 7 قرار می‌گیرد.


بررسی طراحی چری تیگو 8
در نمای بیرونی چری تیگو 8 اگر چه می‌توان المان‌های مشابه‌ای با دیگر خودروهای هم‌وطنش یافت، اما به نظر می‌رسد که تیم طراحی چری به دنبال ایجاد هویت برای محصولات این شرکت هستند و این موضوع از برخی قسمت‌ها به خصوص از نمای کناری تیگو 8 قابل دریافت است.
جلوپنجره چری تیگو 8 را می‌توان نمونه توسعه یافته و به‌روزرسانی شده آن چه که در تیگو 7 به‌کار رفته دانست، چرا که از نظر فرم و طراحی شباهت قابل توجه‌ای با آن داردT اما در این جا سطح وسیع‌تری از چهره چری تیگو 8 را پوشانده است. نوار کرومی برجسته‌ای که دو سر آن با رسیدن به زیر چراغ‌های جلو تیگو 8 بسته شده از نیمه‌ بالایی جلوپنجره بزرگ آن می‌گذرد و در میانه راه نشان بزرگ چری روی این خط قرار گرفته است. کمی پایین‌تر محل نصب پلاک نیز در موقعیتی مشابه روی خطی که در عرض جلوپنجره کشیده شده و چراغ‌های روشنایی روز در دو انتهای آن تعبیه شده‌اند جای گرفته است.
 اگر از قسمت جلوی چری تیگو 8 بگذریم و نگاهی به بخش‌های کناری آن بیاندازیم نکاتی جلب توجه خواهند کرد. خط کرومی پهنی که در قسمت پایین درها کشیده، خط برجسته‌ای که از گوشه انتهایی چراغ جلو شروع شده و در فاصله‌ای نزدیک و به موازات پنجره‌های اتومبیل کشیده شده و قبل از رسیدن به شیشه لچکی انتهایی محو می‌شود دو نکته عمده‌ای هستند که در نمای جانبی به چشم می‌خورند.

 

بخش انتهایی چری تیگو 8 طراحی ساده‌ای دارد و خبری از فرم‌های خاص در آن نیست. چراغ‌های این اتومبیل در عرض آن کشیده تا به یکدیگر متصل شده‌اند. مشابه روشی که در جلوی تیگو 8  برای تعبیه لوگوی بزرگ چری اتخاذ شده در عقب نیز لوگوی مورد نظر روی خط اتصال چراغ‌های عقب جای گرفته است. سراگزوزهایی که در دو سوی سپر عقب چری تیگو 8 به چشم می‌خورد به نظر می‌رسد که واقعی نباشند و تنها طرح سراگزوز در این قسمت ایجاد شده که ممکن است برای عده‌ای خوشایند نباشد.

 

مشخصات فنی چری تیگو 8
پیشرانه در نظر گرفته شده برای چری تیگو 8 یک نمونه 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر است که 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. یک جعبه دنده دو کلاچه 7 سرعته ساخت گترگ نیز  قدرت پیشرانه را به محور محرک جلو منتقل می‌کند و خبری از سامانه تمام‌چرخ محرک یا چیزی مشابه آن نیست. چری تیگو 8 به نسل سوم پیشرانه های اکتکو مجهز شده که با استفاده از آلومینیوم در بدنه سیلندر بازدهی بیش‌تر و وزن کم‌تری دارد. مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر تنها 7.4 لیتر اعلام شده است.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب یک نمونه چند اتصالی مستقل است. سامانه ترمز چری تیگو 8 در جلو از دیسک خنک‌شونده و در عقب از دیسک‌های عادی سود می‌برد. ترمز دستی (ترمز پارک) تیگو 8 از نوع الکتریکی است. سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و کنترل پایداری (ESP) به همراه سامانه‌های شروع حرکت در سراشیبی و پایین آمدن از سراشیبی به طور استاندارد روی این محصول چری تعبیه شده‌اند.


تجهیزات رفاهی چری تیگو 8
یکی از نکاتی که چری مانند دیگر خودروسازان چینی برای ایجاد جذابیت به آن تکیه می‌کند، ارائه انبوهی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی روی محصولاتشان است. به طبع چری تیگو 8 نیز از این قاعده مستثنی نیست و در نسخه فول آپشن خود از لیست بلندی از امکانات برخوردار خواهد بود. بدیهی است آن چه که در ایران به عنوان آپشن روی این خودرو عرضه خواهد شد ممکن است با نمونه‌هایی که ویژه بازار چین هستند تفاوت داشته باشد، اما برای آشنایی بد نیست که نگاهی به لیست امکاناتی که در سایر بازارهای برای این چری در نظر گرفته شده است نگاهی بیاندازیم.

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، قفل مرکزی، ورود و استارت بدون کلید و در صندوق برقی بخشی از امکانات رفاهی این اتومبیل هستند. دوربین پانورامیک، دوربین دنده عقب، رادار پارک، نمایشگر فشار باد تایر و سیستم کمک‌ترمز نیز بخشی از سامانه‌های ایمنی و کمک‌راننده تیگو 8 محسوب می‌شوند. گرم‌کن صندلی برای ردیف جلو و عقب، فرمان چرمی با قابلیت تنظیم ارتفاع، آینه‌های جانبی و مرکزی الکتریکی گرم‌‌کن‌دار و سنسور باران نیز گوشه‌ای دیگر از فهرست بلند امکانات یک چری تیگو 8 فول‌آپشن خواهند بود.

نظر دهید


در همین زمینه