شبکه‌های اجتماعی

احتکار بهمن موتور یا بازگشت مزدا به ایران؟

ماجرای فروش مزدا3 با مدل 98 چیست؟

طبق اطلاعات دریافتی، برخی از نمایندگی‌های فروش گروه بهمن اقدام به واگذاری خودروی مزدا3 با مدل 98 و تحویل 15 روزه کرده‌اند.

این فروش که توسط برخی از نمایندگی‌های منتخب این شرکت صورت می‌گیرد، در سه رنگ سفید، مشکی و سربی و با قیمت  273.000.000 تومان قابل عرضه است.

بهمن موتور در حالی فروش مزدا3 را از سر گرفته است که آخرین مجموعه قطعه‌های در پایان تابستان سال 2018 وارد ایران شد و شرکت مزدا ژاپن پس از آن به دلیل تحریم گروه بهمن توسط آمریکا، همکاری خود را با این مجموعه به حالت تعلیق در آورده است. بهمن موتور در آخرین پیش فروش مزدا3، این خودرو را با قیمت 149.700.000 تومان پیش فروش کرده است. این در حالی است که در پیش فروش جدید قیمت آن را بیش از 120.000.000 میلیون تومان افزایش داده است. 

آخرین پیش فروش مزدا3 که در سوم مرداد سال 97 انجام شد، حاشیه‌های فراوانی به همراه داشت. بسته شدن سریع سایت فروش و و عدم امکان ثبت نام این خودرو از مهم‌ترین حاشیه‌های این پیش فروش بود.

اکنون در پبش فروش جدید نیز چند سوال مطرح است، نخست این که این خودروها از کجا آمده است؟ اگر قطعه‌‌های آن مربوط به آخرین سری قطعه‌های وارد شده است، چرا بهمن موتور در پیش فروش مرداد ماه اقدام به فروش آن نکرده است؟ اگر این قطعه‌ها مربوط به آخرین مجموعه قطعات وارده شده است، دلیل اختلاف قیمت بیش از 120 میلیون تومانی آن با پیش فروش مرداد ماه در چیست؟
تمام این فرضیه‌ها در یک صورت مردود خواهد بود، آن هم زمانی است که مزدا همکاری خود را با گروه بهمن ادامه بدهد. در این صورت باز این سوال مطرح این که چرا گروه بهمن این طرح فروش را به صورت عمومی اعلام نکرده است؟ 

با در کنار هم قرار دادن تکه‌های این پازل می‌توان نتیجه گرفت که بهمن موتور تنها تعداد محدودی مزدا3 را با تحویل 15 روزه به فروش خواهد رساند. این بدان معنا است که قطعه جدیدی وارد نشده است و بهمن موتور با دپو کردن چند ماهه این خودروها به دنبال سودی کلان و نامتعارف است.

نظر دهید


در همین زمینه