ماهیندرا XUV500 با پلاک گذرموقت دیده شد

نگاهی کلی به شاسی بلند هندی عظیم خودرو

سال گذشته شرکت عظیم خودرو در نمایشگاه اتومبیل تهران با دو شریک جدید ظاهر شد. فوتون چین و ماهیندرای هند. هر چند مدتی است فوتون ساوانا وارد خیابان‌ها شده، اما هنوز خبری از خودروهای ماهیندرا نیست.
با وجود این که عظیم خودرو در سومین نمایشگاه اتومبیل تهران حاضر بود، اما هیچ فضایی را به ماهیندرا اختصاص نداده بود. با این حال بیرون از سالن یک دستگاه ماهیندرا XUV500 با پلاک گذر موقت پارک شده بود. این بدان معنا است که عظیم خودرو در حال گذراندن مراحل آزمایش این خودرو در ایران است.
ماهیندرا یکی از سه خودروساز بزرگ هند است. هر چند محصولات این شرکت کیفیت مطلبوی ندارد، اما از زمانی ماهیندرا 72.5 درصد از سهام سانگ‌یانگ کره جنوبی را تصاحب کرده، اتفاقات جالبی در این شرکت هندی در حال وقوع است. تا کنون دو مدل از محصولات سانگ‌یانگ با ایجاد تغییراتی با برند ماهیندرا آماده عرضه به بازار شده است، با این حال طراحی و توسعه مدل XUV500 که این روزها در حال گذراندن مراحل آزمایشی است، به پیش از این موضوع باز می‌گردد.


درباره ماهیندرا XUV500
ماهیندرا XUV500 نخستین بار در سال 2011 رونمایی شد. خودرویی که در مرکز تحقیقات ماهیندرا در هند توسعه یافته بود و به نوعی نخستین اتومبیل ماهیندرا بود که با شاسی مونوکوک طراحی شده بود. شاسی بلند متوسط ماهیندرا با جعبه دنده اتوماتیک و سیستم تمام چرخ محرک، گزینه‌ای ایده‌آل برای مشتریانی بود که بودجه‌ای کم‌تر از 20 لک برای خرید خودرو در نظر گرفته بودند. ماهیندرا XUV500 هر چند به اندازه مدل اسکورپیو در بازارهای بیرون از هند شناخته شده نیست، اما در بازارهایی مانند آفریقای جنوبی و استرالیا نیز عرضه شده است.
ماهیندرا XUV500 تنها یک موتور بنزینی دارد که حجم آن 2 لیتر است و توان تولید 140 اسب بخار قدرت، و 330 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. جعبه‌دنده این خودرو به انتخاب مشتری می‌تواند 6 سرعته دستی یا اتوماتیک باشد. تجهیزات رفاهی گران‌ترین تیپ این کراس‌اوور را مواردی چون سانروف برقی، رینگ 18 اینچی اسپرت، سیستم صوتی تصویری مجهز به اندروید اتو، سیستم بازیابی انرژی ترمز، تکنولوژی میکرو هیبرید، دو تیوتر، فرمان برقی، نشان دهنده فشار باد لاستیک‌ها، صندلی برقی هشت حالته راننده، تهویه مطبوع خودکار، روکش چرم صندلی‌ها و سیستم ورود بدون کلید تشکیل می‌دهند.
عظیم خودرو در حالی ماهیندرا XUV500 را برای بازار ایران آماده می‌کند محصولات دیگر این شرکت نیز در همین سگمنت قرار دارند، اما می‌توان پیش‌بینی کرد ماهیندرا XUV500 با قیمتی کم‌تر از محصولات هانتنگ روانه بازار شود. این خودرو در حالی برای عرضه در بازار ایران آماده می‌شود که ماهیندرا آن را برای سال 2018 فیس‌لیفت کرده است.

AutomobileFa-Mahindra-KUV500_Tehran-Auto-Show-1.webp AutomobileFa-Mahindra-KUV500_Tehran-Auto-Show-2.webp AutomobileFa-Mahindra-KUV500_Tehran-Auto-Show-4.webp

AutomobileFa-Mahindra-KUV500_Tehran-Auto-Show-5.webp

نظر دهید