همه چیز درباره لیفان X70

آشنایی با محصولات آتی خودروسازان بم

 در گزارشی که پیش‌تر توسط اتومبیل‌ فارسی در مورد تغییرات ایجاد شده در عرضه لیفان برای بازار ایران منتشر شده بود خواندیم که از این پس خودروسازان بم مسئولیت تولید و عرضه محصولات لیفان را در بازار ایران بر عهده خواهد داشت و گفته می‌شود لیفان X70 یکی از محصولات جدیدی خواهد بود که توسط این مجموعه در ایران به فروش خواهد رسید. لیفان اکس70 که در حقیقت جدیدترین محصول این خودروساز چینی محسوب می‌شود، خودرویی است که نسبت به لیفان‌هایی که تا کنون در ایران عرضه شده‌اند ظاهر متفاوتی را به نمایش می‌گذارد.


طراحی بدنه لیفان اکس70
لیفان X70 در نگاه اول هم‌زمان با طراحی متعادل و به دور از حاشیه خود، ظاهری اسپرت و ماجراجویانه را به نمایش می‌گذارد. چراغ‌های بزرگ جلوی این اتومبیل در دو سوی جلوپنجره عریضی که سطح آن از خطوط افقی و واضح کرومی پوشیده شده است چهره‌ای برجسته و مصمم برای آن ساخته‌اند. در نمای کناری این خودرو نکته خاصی جلب توجه نمی‌کند و تیم طراحی لیفان عملکرد محافظه‌کارانه‌ای را در این بخش از خود نشان‌داده‌اند. در بخش کناری خطی ملایم از گوشه انتهایی گلگیر جلو بر روی بدنه ظاهر شده و در قسمت بالایی درها با فاصله‌ای ثابت از شیشه‌ها  به حرکت خود ادامه می‌دهد و تا رسیدن به مقصدش در بالای گلگیر عقب دستگیره‌های در را نیز با خود همراه می‌سازد. در همین نما با توجه به گوشه چراغ قرمز رنگ عقب این خودرو خواهید دید که خطی کوتاه از این بخش نمایان شده و فضای بالای گلگیر عقب را از سادگی محض و بی‌روح نجات می‌دهد.
در قسمت عقب لیفان X70 نیز خبری از پیچ و تاب‌های نامتعارف نیست. چراغ‌های عقب افقی این خودرو به وسیله یک نوار کرومی که زیر آن نوشته درشت لیفان به چشم می‌خورد به یکدیگر متصل شده‌اند. به نظر می‌رسد بخش انتهایی این اتومبیل چینی از  پختگی نسبی که در طراحی بخش‌های دیگر بدنه این خودرو به چشم می‌خورد بی‌نصیب مانده است و نتوانسته هم‌ترازی خود را با سایر قسمت‌ها حفظ کند.


طراحی داخلی و امکانات لیفان X70
در بدو ورود به اتاق لیفان X70 با طراحی ساده و مدرنی رو به رو می‌شویم. روی فرمان این خودرو دکمه‌های کنترل سامانه‌های مختلف جای گرفته‌اند. طراحی داشبورد دو تکه این لیفان به سادگی انجام شده و نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی را به خوبی در خود جای داده است. در مجموع فضای داخلی لیفان X70  محیط ساده و به نسبت مدرنی را برای سرنشینان آن فراهم می‌آورد.


مشخصات فنی لیفان X70
طبق اعلام سایت خودروسازان بم، لیفان X70 از پیشرانه‌ای 2 لیتری با قدرت 145 اسب‌بخار و گشتاور 185 نیوتن‌متر  نیرو می‌گیرد و بسته به انتخاب مشتری از طریق جعبه‌دنده اتوماتیک CVT یا یک نمونه پنج سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود. البته مغایرتی در اطلاعات منتشره توسط سایت بم و سایت رسمی لیفان وجود دارد که در آن لیفان قدرت X70 را 104 کیلووات معادل با 139 اسب بخار و در سایت خودروسازان بم این عدد 145 اسب بخار اعلام شده است. سوپاپ‌های پیشرانه اکس 70 از نوع DOHC دارای سیستم زمان‌بندی متغیر ( VVT ) است.  بر اساس اطلاعات مندرج در وب‌سایت بین‌المللی لیفان چین، وزن X70 در مدل دستی 1385 کیلوگرم و در مدل 1415 کیلوگرم است و به نظر می‌رسد وزن 1790 کیلوگرمی که در سایت خودروسازان بم برای این خودرو اعلام شده است مجموع وزن خودرو با احتساب ظرفیت بار و سرنشینان این خودرو است.


قیمت لیفان X70
مدل مجهز به گیربکس خودکار CVT لیفان اکس 70 در بازار روسیه اندکی از چری تیگو 5 استاندارد (بدون آپشن‌های عرضه شده در ایران) کم‌تر است. به نظر می‌رسد در بازار ایران هم شاهد چنین اختلاف قیمت باشیم و لیفان X70 با قیمتی کمتر از تیگو 5 چری عرضه شود که آن را آماده رقابت با محصول هم‌وطن خود در این بازار می‌سازد.

AutomobileFa-Lifan-X70-2018-Front-angle-1.webp AutomobileFa-Lifan-X70-2018-Front-angle-3.webp AutomobileFa-Lifan-X70-2018-Front-angle-4.webp

AutomobileFa-Lifan-X70-2018-Interior-2.webp AutomobileFa-Lifan-X70-2018-Interior-3.webp AutomobileFa-Lifan-X70-2018-Rear-view-1.webp

AutomobileFa-Lifan-X70-2018-Rear-view-2.webp AutomobileFa-Lifan-X70-2018-Rear-view-3.webp AutomobileFa-Lifan-X70-2018-Rear-view-5.webp

AutomobileFa-Lifan-X70-2018-Side-view-1.webp AutomobileFa-Lifan-X70-2018-interior-1.webp

نظر دهید