شبکه‌های اجتماعی

مراسم رونمایی از کتاب منت از امید
به کوشش احمد فرهادی در باب صنعت خودرو

«سال‌ها پیش مردم بی‌منت بودند هر چه بود خودشان بودند و متکی به زور بازوی خودشان»؛ این بخشی از سخنان دکتر علی‌اکبر قاضی‌زاده استاد رشته خبرنگاری بود در مراسم رونمایی کتاب «منت از امید» که در روز یک آذر ماه 1402 در موزه خودروهای تاریخی ایران برگزار شد.

 

کتاب «منت از امید» به ثبت تجارب مدیریتی و خاطرات مهندس دارا غزنوی اختصاص دارد. این کتاب توسط احمد فرهادی تدوین گردیده و در تیراژ 1000 نسخه توسط نشر تاش عرضه شده است. احمد فرهادی در مقدمه این کتاب شخصیت ایشان را چنین توصیف کرده است: «زندگی به او آموخت که نمی‌توان از امید منت برد! این گونه بود که پس از 38 سال کار سازمانی؛ سعی کرد برای خودش کار کند، درست در 66 سالگی پهلوان ما که نامش با ورزش، صنعت خودرو و صنعت لجستیک گره خورده است دست بر روی زانوی خود گذاشت و سیر جدیدش را آغاز کرد. مسیری که امروزه می‌تواند به آن افتخار کند»

 

در مراسم رونمایی کتاب منت از امید بسیاری از پیشکسوتان صنعت خودروی کشور حضور داشتند. مهندس دارا غزنوی در این مراسم گفت: «خیلی‌ها می‌گویند در ایران رسمی وجود دارد که می‌گویند پهلوان زنده را عشق است! ما خیلی‌ها را دعوت کرده بودیم که بنا به دلایلی متاسفانه نیامدند!» آقای اصغر خسروی خبرنگار پیشکسوت صنعت خودرو در سخنان کوتاهی با اشاره به علت العلل مصائب صنعت خودرو گفت: تا زمانی که این صنعت به صورت دولتی اداره می‌شود نمی‌توان به آینده آن دلخوش کرد. احمد فرهادی نویسنده کتاب با اشاره به سیر تاریخی پدید آمدن کتاب به مشکلات این کار اشاره کرد و گفت: من معتقدم صنعت خودرو از دو چیز در رنج است؛ فقر گفتگو و فقر کتابت؛ این کتاب الگویی است که می‌تواند با ادامه چنین مسیری تا حدودی بر این فقر غلبه کرد.

 

در انتهای مراسم رونمایی کتاب توسط اردلان غزنوی و دارا غزنوی انجام شد. سفارش این کتاب در پایگاه‌های اینترنتی خرید کتاب و کتاب فروشی‌های عمده میسر است.

نظر دهید