شبکه‌های اجتماعی

لادا درحال مذاکره برای ورود به بازار ایران

رنو از پنجره وارد می‌شود

لادا یکی از شرکت‌های روسی است که در منطقه خاورمیانه و کشورهای همسود از بازار خوبی برخوردار است و به واسطه رابطه روسیه با ایران در این شرایط تحریمی یک تجارت دو سر سود برای دو کشور خواهد بود. بازار کم رقیب ایران و رابطه اقتصادی دو کشور می‌تواند به تعمیق روابط کمک کند.
مدیر سیاست‌گذاری منطقه‌ای و بین المللی سازمان فناوری‌های پیشرفته روسیه (روستک) اعلام کرد که شرکت خودروسازی آوتوواز (لادا) با ایران برای عرضه و ساخت خودرو در این کشور در حال مذاکره است.
ویکتور کلادوف در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودرو در هند به خبرنگاران گفت: «آوتوواز در مصر خط مونتاژ خودرو دارد و با برخی کشورهای دیگر از جمله ایران برای همکاری مذاکره می‌کند.»
راهبر ‌شار‌ویژن در سال 93 تعدادی خودرو لادا در ایران پیش فروش کرد و در چند نمایشگاه هم حضور فعالی داشت البته این همکاری به جایی نرسید، اما با خروج رنو مالک لادا از بازار ایران به واسطه تحریم، ورود لادا به ایران می‌تواند برنامه جدید رنو برای بازگشت به ایران تلقی شود. با توجه به اینکه رنو حتی قطعات خودرو به ایران صادر نمی‌کند و در این مورد سکوت اختیار کرده است، این همکاری جدید با یکی از زیرمجموعه‌های رنو به نوعی می‌تواند خلع تامین قطعات خودروهای موجود رنو در ایران را نیز بر طرف کند.
مدیر سیاست‌گذاری منطقه‌ای و بین المللی سازمان فناوری‌های آوتوواز گفته است که در سال 2018 صادرات این شرکت با رشد 57 درصدی به حدود 38 هزار دستگاه رسیده است.
پیش از این پتاچک معاون امور فروش و بازاریابی آوتوواز گفته بود که خودروهای ساخت این شرکت به 34 کشور از جمله ترکیه، تونس، شیلی و کوبا صادر شده است.
شرکت آتوواز  بر روی فروش خودرو‌های خود در کشورهای همسود تمرکز کرده و قزاقستان، بلاروس و ازبکستان در سال 2018، 26 هزار دستگاه خودرو از این شرکت روسی خریداری کرده‌اند.
لادا در آینده می‌تواند با شریک تجاری رنو وارد مذاکره شده و تامین قطعات خودروهای رنو را بر عهده گرفته و خودروهای روسی را با پشتیبانی رنو وارد ایران کند.
از خودروهای پرفروش لادا، می‌توان به لادا وستا اشاره کرد، این خودرو بیش از 30 درصد فروش لادا را به خود اختصاص داده است.
این خودروسازی روسی 5 مدل خودرو دارد که در 20 تیپ در حال تولید است و از سال 1985 میلادی در حال تولید خودرو بوده و قدیمی‌ترین برند این روسیه به حساب می‌آید

نظر دهید


در همین زمینه