شبکه‌های اجتماعی

برنامه كرمان موتور برای جلب رضایت متقاضیان الانترا
روتیتر

پس از خروج یک جانبه امریکا از برجام و تهدید شرکت‌های بین المللی در خصوص هم‌کاری با ایران شرکت‌های متعددی از جمله توتال، بوئینگ، گروه پژو سیتروئن و... از بیم قطع دسترسی به بازار مالی و محصولات در امریکا اقدام به تعلیق همکاری با شرکای ایرانی خود کرده‌اند. در این راستا همکاری نوپای کرمان‌موتور و هیوندایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دچار اختلال شده است.
بررسی های میدانی نشان می‌دهد که شرکت كرمان موتور در بهمن ماه 1396 (حدود 5 ماه پیش) اقدام به پیش فروش محدود خودرو النترا تولید داخل با شرایط 70.000.000 تومان پیش دریافت و سود مشارکت 18 و 15 درصد و قیمت 147.800.000 تومان با موعد تحویل‌های مرداد، شهریور و مهر ماه 1397 کرده است. اما پس از گذشت حدود 4 ماه به علت تعلل شرکت هیوندای در ارسال قطعات منفصله علی‌رغم گشایش اعتبارات انجام شده تحویل خودروهای مذکور با مشکل مواجه شده است.
براین اساس با مراجعه و تماس با شرکت كرمان موتور جهت کسب اطلاع از نحوه تعیین تکلیف مشتریان مذکور متوجه شدیم این شرکت طی بخشنامه‌ای شرایط بسیار جذاب و حتی فراتر از تعهدات قراردادی خود در چنین مواردی را برای جلب رضایت و اطمینان مشتریان وفادار خود تدوین نموده است. در این بخشنامه 4 راهکار برای مشتریان در نظر گرفته شده که به شرح ذیل خلاصه میگردد.
در صورتی که مشتریان تمایل به استرداد وجه پرداختی خود را داشته باشند، كرمان موتور مبلغ دریافت شده به علاوه سود دوران مشارکت و همچنین مبلغ 15.000.000 تومان پاداش وفاداری به مشتریان پرداخت می‌نماید. در حالی که الزام قراردادی فقط مبلغ دریافتی به علاوه سود مشارکت است.
در صورتی که مشتری تمایل به جایگزینی خودروی خود با محصولات موجود را داشته باشد 3 محصول هیوندای سانتافه (با توجه به تفاوت قیمت زیاد با خودروی الانترا و محدودیت تعدادی صرفا برای حداقل 2 ثبت نام) با قیمت 367.000.000 تومان و 10.000.000 تومان تخفبف، جک S5 با قیمت 123.500.000 تومان و 8.000.000 تومان تخفیف و جک S3 با قیمت 86.900.000 تومان به عنوان جایگزین در دسترس است که البته قیمت خودروها مذکور در بازار دارای حاشیه حداقل %15 است.
در انتها از مشتریان عزیز درخواست شده است با توجه به ظرفیت محدود خودروهای قابل تبدیل هر چه سریع‌تر جهت انتخاب و نهایی نمودن وضعیت به نمایندگی‌های کرمان موتور مراجعه فرمایند.
با بررسی طرح‌های فوق به نظر می‌رسد که برای اولین بار یک شرکت خودروسازی در اقدامی بی‌سابقه و بدیع منافع مشتری را بر منافع خود ارجح دانسته و باید این اتفاق را در صنعت خودروی کشور به فال نیک گرفت.

 

منبع: دیجیاتو

نظر دهید


در همین زمینه