شبکه‌های اجتماعی

قیمت خودروهای وارداتی کاهش می‌یابد
روتیتر

بسیاری از کارشناسان، دلیل گران بودن خودروهای خارجی در داخل را میزان بهای ارز وارداتی آن می‌ دانند. از طرفی، سازمان‌ ها و متولیان همیشه افزایش قیمت خودروی خارجی را طرحی برای ملی‌ سازی خودروی ملی می‌ دانستند.

همچنين پس از برقراری نظام تعرفه ای جدید قیمت خودروهای وارداتی افزایش پیدا كرد. در نتيجه تفاوت بین قیمت ‌های روز خودرو های خارجی که بیرون از مرزها فروخته می‌ شوند با قیمتی که در نمایندگی‌ ها و بازار سیاه به فروش می‌ رسند، بسيار زیاد است. معاون وزیر صنعت با بیان اینکه حباب ایجاد شده در بازار به سه دلیل بالا رفتن نرخ ارز، تعرفه ها و محدودیت های مقطعی در انجام ثبت سفارش است، گفت: قیمت خودرو کاهش خواهد یافت. محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در گفتگویی، با بيان اینکه تغییر تعرفه واردات، براساس نظر و خرد جمعی در ارکان مرتبط بوده است، اعلام كرد: این تصمیم با توجه به شرایط و محدودیت های کلان کشور گرفته شده است.

تعرفه ها در دستور کار گرفته زیرا بر اساس اهدافی که وجود دارد، بایستی مدیریت شود.

صالحی نیا در گفتگو با سایت پردیس خودرو در پاسخ به این سوال که آیا موضوع افزایش تعرفه واردات از سوی خودروسازان بوده است، گفت: افزایش تعرفه از طرف خودروسازان مطرح نگردیده است. وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در درج قید ممنوعیت خودروهای بالای 40 هزار دلار از صاحب نظران این صنف مشورت گرفته شد یا نه اعلام كرد: به طور کل هر تصمیمی با توجه به محدودیت ها و شرایط اتخاذ می شود. شرایط کلان و محدودیت ها این اجماع را ایجاد کرده است.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تا تصویب قانون جدید چاره ای جز بستن سامانه ثبت سفارش وجود نداشت، خاطر نشان کرد: قیمت ها به سطح معمولی خود بازمی گردد. وی با بیان اینکه حباب ایجاد شده در بازار به سه دلیل بالا رفتن نرخ ارز، تعرفه ها و محدودیت های مقطعی در انجام ثبت سفارش است، تصریح کرد: این حباب دائمی نیست و در صورت کاهش نرخ ارز، اجرایی شدن نرخ تعرفه های جدید و رفع محدودیت در ثبت سفارش، این حباب از بین خواهد رفت.

 

منبع: دیجیاتو

نظر دهید


در همین زمینه