شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - صنعت خودروسازی
گلایه قطعه‌سازان به حق نیست

 اخیرا سازندگان قطعات خودرو انتقاداتی را به وزرات صمت و خودروسازان مطرح کردند مبنی بر اینکه قطعه‌ساز چینی به قطعه‌ساز ایرانی تامین ترجیح داده شده و عملا خودروساز از پرداخت مطالبات خود به قطعه‌سازان داخلی سرباز زده است و به تامین قطعات از خارج از کشور اقدام می‌کند.

اما واقعیت این است که خودروساز به عنوان بنگاه اقتصادی باید تلاش کند هزینه خود را تا جای ممکن کاهش داده و خودرو اقتصادی با کیفیت بالا و قیمت پایین تولید کند این در حالی است که طبق


شنیده‌های خبرنگار اتومبیل فارسی ایران‌خودرو با ارایه پیشنهاداتی به قطه‌سازان حاضر است تا قطعات ساخت داخل را تا ۳۰ درصد بالاتر از منابع تامین کننده خارجی خرید کند تا هم از تولید داخل حمایت کند و هم این‌که از خروج ارز جلوگیری کند. اما یقینا در شرایطی که قطعه‌ساز داخلی قطعه را با قیمت بالاتر و کیفیت پایین تر ارایه می کند، ایران خودرو ناچار است تا برای کاهش هزینه‌های تولید به سمت تامین‌کننده خارجی برود.


به گفته مدیران ایران خودرو، سیاست مشخصی برای تامین قطعات خودرو در این شرکت وجود دارد و در این راستا تامین کنندگان خارجی و داخلی مورد ارزیابی قرار گرفته و از هر نظر بررسی و تلاش می‌شود بهترین گزینه برای تامین قطعات انتخاب شود و در قطعاتی که کیفیت مطلوب آن در کشور وجود داشته باشد قطعا از داخل کشور تامین خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه