شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کراس‌اوور ایران خودرو ری‌را
در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 صورت گرفت

 

ایکو ری‌را بر پایه پلت‌فرم IKP1 طراحی شده که نمونه داخلی‌سازی شده پلت‌فرم PF1 پژو سیتروئن است. نخستین محصول ایران خودرو بر پایه این پلت‌فرم خودرو تارا است.


ایکو ری‌را یک کراس‌اوور کامپکت با اندازه‌ای نزدیک به نسل جدید پژو 2008 است. این محصول بارها در محافل مختلف صنعتی و در حضور خبرنگاران به نمایش گذاشته شده است اما برای اولین بار ایکو ری‌‌را در نمایشگاه خودرو مشهد در معرض دید عموم قرار گرفته است. البته نسخه نمایش داده شده نیز پروتوتایپ به شمار رفته و نسخه نهایی و کاملی از این محصول نبوده است. به عنوان مثال به دلیل کامل نبودن کابین، ایران خودرو ترجیح داده است از شیشه‌های دودی برای این خودرو در نمایشگاه استفاده کند تا فضای داخل کابین به خوبی قابل مشاهده نباشد. همچنین فضایی اطراف خودرو نیز به گونه‌ای با نرده‌های شیشه‌ای پوشیده شده است که بازدیدکنندگان نتوانند از مقدار شخصی به این خودرو نزدیک‌تر شوند.


ایکو ری‌را دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4334، 2077 و 1638 میلیمتر است و همچنین حجم فضای صندوق عقب این خودرو نیز 410 لیتر اعلام شده است.
کراس‌اوور ایکو ری‌را قرار است با پیشرانه‌ EF7 پلاس توربو شارژ به بازار عرضه شود. این پیشرانه 1645 سی‌سی حجم دارد و توانایی تولید 160 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را داراست. در کنار این پیشرانه از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که به نظر می‌رسد این جعبه دنده همان نمونه به کار رفته در تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک است. بیشینه سرعت این خودرو در کاتالوگ منتشر شده توسط ایران خودرو 195 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 آن نیز به صورت رسمی 10.4 ثانیه اعلام شده است. مصرف سوخت ترکیبی 7.3 لیتر در 100 کیلومتر نیز از دیگر ویژگی‌های کراس‌اوور ملی ایران خودرو است.


در بخش تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی برای کراس‌اوور ایکو ‌ری‌را می‌توان به مواردی مانند ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد، سیستم کمکی شروع حرکت خودرو در سربالایی (HSA) و سیستم کنترل حرکت خودرو در سرازیری (HDA)، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم ترمز ضدقفل (ABS)، 4 عدد کسیه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین جلو و جانبی، فناوری خودرو متصل، دوربین 360 درجه، سنسور پارک جلو، سامانه پایش فشار باد تایرها (TPMS)، دوربین دنده عقب، سامانه چند رسانه‌ای با نمایشگر لمسی 12 اینچی به همراه میرور لینک، بلوتوث و درگاه USB تایپ C و 9 بلندگو، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب به همراه آنتی ترپ و پاور ویندوز، ، تنطیم برقی صندلی راننده در 6 جهت به همراه گرمکن، تنطیم برقی صندلی سرنشین جلو در 2 جهت به همراه گرمکن، فرمان کمکی برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان، نورپردازی داخل کابین، پوشش چرمی صندلی‌ها و فرمان، صفحه کیلومتر دیجیتالی 12 اینچی، سانروف برقی، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سامانه ورود بدون کلید، سنسور پا برای باز کردن درب صندوق عقب (کیک سنسور)، درب برقی صندوق عقبیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی دو رنگ و سامانه تعویض دنده الکترونیکی اشاره کرد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه