شبکه‌های اجتماعی

آشنایی با ویژگی‌های فنی ایکو رانا الکتریکی
اتومبیل فارسی - ایکو رانا الکتریکی

اولین اتومبیل الکتریکی ایرانی

همزمان با برگزاری یازدهمین همایش پیشرانه‌های درون سوز و نفت، ایران‌خودرو از نخستین خودروی تمام الکتریکی ایرانی نیز رونمایی کرد.

در این همایش خودروی رانا الکتریکی به عنوان اولین خودرو تمام برقی ایرانی در معرض نمایش قرار گرفت. ظرفیت باتری این اتومبیل 30 کیلووات ساعت و می‌تواند انرژی لازم برای پیمایش مسافت 220 کیلومتری را تامین کند. رانا الکتریکی نسبت به رانا با پیشرانه بنزینی حدودا ۱۰۰ کیلوگرم وزن بیشتری دارد که  علت آن وزن باتری‌های تعبیه شده است. این باتری ها در در کف خودرو و صندوق عقب جانمایی شده و حجمی از داخل صندوق عقب را اشغال نمی‌کند. رانا الکتریکی به پیشرانه الکتریکی با توان 90 کیلووات (120 اسب‌بخار)  و گشتاور 220 نیوتن‌متر مجهز بوده و 50 درصد قطعات آن نیز داخلی سازی شده است.
پیش بینی می شود ظرف مدت دو سال نمونه اولیه این محصول تمام برقی به تولید انبوه خواهد رسید.

 

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در طی این رونمایی توضیح داد: «در نظر داریم در سال جدید توانمان را در ساخت خودروها تقویت کنیم و برنامه‌های جدیدی برای ساخت خودرو داریم. تلاشمان تماما در حوزه داخلی سازی خودرو است و نقشه راهمان کاملا مشخص است.»

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه درباره محصولات سال آینده این شرکت گفت:  «٣۰ درصد محصولات با موتور ef7 پایه گاز در سال آینده وارد بازار خواهد شد. در نظر داریم مخازن CNG را سبک‌سازی کنیم تا توان موتور افزایش یابد که این کار نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه دارد تا بتوانیم در آن به خوبی پیش برویم.»

نظر دهید


در همین زمینه