شبکه‌های اجتماعی

برنامه ایران‌خودرو برای عرضه سدان K132 و کراس‌اوور K125
اتومبیل فارسی - طرح‍های کرا‌اوور ایران خودرو

دنا، سمند و رانا به جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی مجهز می‌شوند

مدیرعامل ایران خودرو در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما در شامگاه ۲۸ اردیبهشت، برنامه‌های ایران خودرو را برای عرضه کراس اوور و سدان جدید شرح داد.

 

بر اساس اعلام فرشاد مقیمی، محصول جدید ایران خودرو که با کد K132 شناخته می‌شود بهمن سال جاری وارد بازار خواهد شد. همچنین این شرکت در خردادماه سال جاری از کراس‌اوور خود که پیش‌تر با کد K125 از آن نام برده شده بود رونمایی خواهد شد که در اوایل سال 1400 وارد بازار می‌شود. 

 

مقیمی در ادامه افزود: «ایران خودرو از آبان ۹۹ تا پایان سال ۱۰ هزار دستگاه خودرو با جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی به مشتریان تحویل می‌دهد. این جعبه دنده با دانش فنی مهندسان این شرکت طراحی شده و به تازگی تولید انبوه آن آغاز گردیده است. خانواده دنا، سمند و رانا به جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی مجهز خواهند شد.»

 

 

وی تعداد پروژه های ساخت داخل را 45 مورد شامل 85 قطعه اعلام کرد و گفت: «درحال حاضر 37 قطعه به تولید انبوه رسیده که این قطعات قبلا وارد می‌شده است و به طور متوسط 20 درصد در قیمت تمام شده و قیمت خرید کاهش ایجاد کرده است.» 

 

وی با اشاره توقف پروژه پژو 301 تصریح کرد: «هیچ محصولی از ایران خودرو بدون نام و نشان این شرکت تولید نخواهد شد. شرکت‌های خارجی باید بدانند که نمی‌توانند هر وقت که بخواهند با ترک بازار کشور صنعت خودرو را با چالش روبرو کنند.»

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه از اتمام مراحل طراحی مفهومی موتور کم مصرف خبر داد و گفت: «از نمونه تولید شده آن به زودی رونمایی خواهیم کرد و ساخت آن را به بخش خصوصی خواهیم سپرد.»


 

نظر دهید


در همین زمینه