شبکه‌های اجتماعی

ایران خودرو جای تویوتا را گرفت

برای خدمات فرودگاهی سنگال

فرودگاه بین المللی سنگال در شهر داکار پایتخت این کشور برای برای تامین ناوگان حمل و نقل خود به 500 دستگاه خودرو سواری نیاز دارد که در ابتدا قرار بود تویوتا به عنوان نامزد اصلی تجهیز ناوگان این فرودگاه انتخاب شود اما با توجه به شرایط کشور سنگال و قیمت محصولات آن شرکت، شریک تجاری ایران خودرو در سنگال سنیران اتو توانست جایگزین تویوتا شود. سنیران اتو شریک تجاری ایران خودرو در سنگال است که پیش از این نیز تاکسی‌های سمند را به این کشور برده است. شناخت تاکسیرانان سنگالی از سمند باعث شد تا مسئولان سنگالی سفارش خرید سمند ال‌ایکس را برای تجهیز ناوگان تاکسی فرودگاه بین المللی داکار در دستور کار خود قرار دهند.

پیش از این نیز در سال 1397، 156 دستگاه اتومبیل تاکسی سمند و رانا تحویل شبکه حمل و نقل فرودگاهی سنگال شده بود همچنین با حضور رئیس جمهور این کشور 50 دستگاه سمند ال‌ایکس نیز به جمع 156 اتومبیل دیگر اضافه شد تا در سال 1397، 206 دستگاه از محصولات ایران خودرو در قالب خودروهای تاکسی به سنگال صادر شود. معاون صادرات ایران خودرو گفت: «به منظور کسب بازار فروش اتومبیل‌های شخصی در سنگال در نظر داریم تا سبد محصولات ایران خودرو را به شرکت سنیران اتو سنگال عرضه کنیم.»

پیش از این نیز در سال 1396 برای نوسازی سیستم حمل و نقل و پلیس سنگال 170 دستگاه اتومبیل SKD شامل محصولات ایکو دنا پلاس، ایکو سورن TU5 و ایکو سمند ال‌ایکس به این کشور صادر شده است. 

نظر دهید


در همین زمینه