شبکه‌های اجتماعی

طرح‌های ایکو K125، کراس‌اوور ایران‌خودرو لو رفت
اتومبیل فارسی نمای داخلی ایکو K125 کراس اوور

کراس‌اووی ایران خودرو چه شکلی است؟

 

روز گذشته در صفحه اینستاگرام مدیرعامل ایران‌خودرو ویدیویی از فعالیت‌های این شرکت منتشر شد که در آن تصاویری تازه از کراس‌اوور جدید این شرکت نمایش داده شده است.

 

در چند صحنه از این ویدیو، تصاویری از پروژه K125 ایران‌خودرو نمایش داده شده است. ماه گذشته نیز ایران‌خودرو پروژه K132 را با حضور حسن روحانی، رییس جمهور ایران رونمایی کرد. در حاشیه این رونمایی مشخص شد که ایران‌خودرو پروژه K132 را براساس پلت فرم PF1 طراحی کرده است و دو محصول دیگر نیز بر پایه این پلت فرم طراحی و آماده ورود به بازار شده است.


ایکو K125 در حقیقت همان کراس‌اووی است که ایران‌خودرو وعده رونمایی آن را در پایان سال 1398 داده بود، با این حال این وعده تا کنون محقق نشده، اما اکنون تصاویری تازه از نمای عقب و نمای داخلی این محصول لو رفته است. ایکو K125 یک کراس‌اوور کوچک است که بر پایه پژو 2008 طراحی شده و از پلتفرمی مشترک با این کراس‌اوور فرانسوی استفاده می‌کند. بر اساس این تصاویر می‌توان گفت چراغ‌های عقب ایکو K125 نیز مانند پروژه K132 متصل به هم طراحی شده است. همچنین یک قطعه تزیینی شیشه‌ درهای عقب و در پنجم خودرو را به یکدیگر متصل کرده است.

 


در رندری که از نمای داخلی این خودرو منتشر شده است، به نظر می‌رسد چرم‌ رنگی جایگزین قطعه پلاستیکی با طرح فیبر کربن در پژو 2008 شده است. یک نمایشگر بزرگ در مرکز داشبورد خودنمایی می‌کند و به نظر می‌رسد قطعه‌های زیادی مانند نشانگر کیلومتر، دریچه‌های کولر و ... از پژو 2008 کری‌اوور شده است.
در پایان این ویدیو نیز تصویری از نمای عقب یک سدان در یک نمایشگر نشان داده شده است. به نظر می‌رسد این تصویر متعلق به یکی از ایده‌های مطرح شده برای پروژه K132 باشد و با توجه به این که گفته شده طرح رونمایی شده در زمستان 1398 طرح نهایی این پروژه نیست، این احتمال قوت می‌گیرد که تصویر نمایش داده شده در پایان این ویدیو، طرح نهایی پروژه سدان جدید ایران‌خودرو باشد.

 

 

نظر دهید