شبکه‌های اجتماعی

جعبه‌دنده 6 سرعته جدید ایران خودرو در کدام محصولات این شرکت استفاده خواهد شد؟
اتومبیل فارسی - جعبه‌دنده 6 سرعته دستی ایران خودرو

تولید جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک و 7 سرعته دو کلاچه در آینده

 

 

گروه صنعتی ایران خودرو صبح امروز در مراسمی با حضور خبرنگاران و وزیر صنعت، معدن و تجارت و برخی دیگر از مقامات کشوری و محلی در شرکت صنعتی نیرو محرکه در استان قزوین خط تولید جعبه‌دنده 6 سرعته دستی خود را افتتاح کرد.

 

ایران خودرو در نظر دارد تا این جعبه‌دنده 6 سرعته دستی را که بر اساس دانش و توانمندی متخصصان داخلی توسعه یافته است در محصولاتی که با نشان تجاری ایران خودرو به بازار عرضه می‌شود به کار ببرد. رانا پلاس جدید با سقف پانوراما اولین محصولی است که از روز جاری تولید آن با این جعبه‌دنده 6 سرعته با تیراژ 6 دستگاه در روز آغاز شده است. این محصول احتمالا به پیشرانه TU5 پلاس و فرمان کمکی برقی نیز مجهز خواهد بود. دنا پلاس، رانا پلاس جدید و دنا پلاس بهینه از دیگر محصولاتی هستند که به این جعبه‌دنده مجهز خواهند شد بنابراین انتظار می‌رود که این جعبه‌دنده در کنار پیشرانه‌هایی چون TU5 پلاس، EF7 پلاس (بهینه شده)، TC7 (نسخه توربوشارژ EF7) و همچنین TC7 پلاس (نسخه بهینه شده TC7) مورد استفاده قرار گیرد.

 

استفاده از جعبه‌دنده 6 سرعته دستی همراه با پیشرانه EF7 پلاس (EF7 بهینه‌سازی شده) در خودروی دنا پلاس می‌توانند مصرف سوخت را تا یک لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش کاهش دهد. همچنین این جعبه‌دنده موجب کاهش 20 درصدی دور موتور در سرعت‌های بالا می‌شود که کاهش نویز، استهلاک و ارتعاشات موتور را در سرعت‌های بالا به همراه دارد. کاهش 2 تا 2.5 درصدی مصرف سوخت بر اساس چرخه WLTC و کاهش 7 تا 9 درصدی مصرف سوخت در سرعت 120 کیلومتر در ساعت از دیگر ویژگی‌های این جعبه‌دنده است.

 

به گفته فرشاد مقیمی، در نقشه راه تولید گیربکس‌های گروه صنعتی ایران خودرو، تولید نمونه 6 سرعته AMT و همچنین 7 سرعته دو کلاچه نیز وجود دارد که به احتمال زیاد تولید جعبه‌دنده دوکلاچه (DCT) در سال 1402 عملیاتی خواهد شد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه