شبکه‌های اجتماعی

روش‌های استعلام دقیق غیر حضوری خلافی خودرو

 برای دسترسی راحت‌تر مالکان به خلافی خودرو 

یکی از روش‌های استعلام خلافی خودرو استفاده از کد VIN است. VIN یک کد ۱۷ رقمی منحصر بفرد است و شامل اعداد از ۱ تا ۹ و حروف الفبای انگلیسی به جز حروف O و Q که برای جلوگیری از تشابه حذف شده‌اند، بوده که  توسط سازمان بین‌المللی استانداردسازی تعریف می‌شود و جهت شناسایی موتور وسایل نقلیه سبک و سنگین، موتورسیکلت‌ها و موتورهای گازی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.  نکته قابل توجه این است که می‌توان این کد را معمولاً زیر لبه شیشه جلو سمت راننده، یا بر روی پلاک پیشرانه خودرو مشاهده کرد.

یکی از روش‌های استعلام خلافی خودرو استفاده از  سایت پلیس راهور 120 ( www.rahvar12.ir ) است. که البته این روش می‌تواند میزان خلافی خودرو را تا 4 یا 5 روز قبل از روز استعلام  اعلام کند. 

 

روش های استعلام خلافی از طریق کدVIN

برای استعلام خلافی خودرو از طریق کد VIN می توان از چند روش که توسط راهنمایی و رانندگی قرار داده شده استفاده کرد.

 یکی از روش‌ها این است که کد دستوری  #۱۱۰*  از گوشی تلفن همراه شماره گیری کرده و کد 17رقمی VIN موجود بر سند یا کارت ماشین را وارد کنید. همچنین پس از رویت جریمه می‌توان از طریق همین سامانه نسبت به پرداخت آن اقدام کرد.

 یکی دیگر از راه های استعلام خلافی خودرو، استفاده از  سامانه پیامکی است. شماره پیامک خلافی ماشین از یک شماره به سه شماره ارتقا پیدا کرده است و مالکان می‌توانند برای دریافت میزان جریمه کد 17رقمی VIN موجود بر سند یا کارت ماشین را به یکی از سه شماره پیامک خلافی ماشین به شرح زیر ارسال کنند:

۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰
۳۰۰۰۵۱۵۱
۱۱۰۰۰۵۱۵۱

 پس از این عمل پیامک خلافی ماشین شامل شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما ارسال خواهد شد. و شما می توانید از اطلاعات موجود در پیامک خلافی ماشین برای پرداخت جریمه توسط یکی از بسترهای الکترونیکی (درگاه پرداخت اینترنتی ، دستگاه کارت‌ خوان و کدهای USSD) اقدام نمایید.



AutomobileFa VIN Code

نظر دهید


در همین زمینه