شبکه‌های اجتماعی

کاهش التهاب بازار با اعمال 40 درصد مالیات بر معاملات خودرو
اتومبیل فارسی - بازار خودرو

نقدینگی 2200 هزار میلیارد تومانی در دست مردم

سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص التهاب بازار گفت: «بزرگ‌ترین مشکل کشور نقدینگی 2200 هزار میلیارد تومانی در دست مردم است که باعث عدم تولید و اشتغال مفید در کشور خواهد شد و همچنین باعث شاه بیت گرانی‌ها و التهابات مختلف در کشور بوده و عملا باعث ویرانی برخی از بازارهای کشور شده است. زمانی که مردم شاهد عدم سرمایه گذاری در برخی از بازارها هستند، به سمت سرمایه گذاری در بازارهای خودرو،ارز، سکه و مسکن می روند.»


 عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه گفت: «متاسفانه وزارت صمت برای فعال کردن شیفت سوم خودروسازان برای افزایش تولید و عرضه به بازار تلاش نکرده است. همچنین مجلس در قبال وزارت صمت و خودروسازان کوتاهی کرده و باید تلاش کند تا هر چه سریع‌تر طرح مالیات بر معاملات خودرو اجرایی شود تا هر فردی خودرویی را می‌فروشد، مالیات آن را نیز بپردازد. موضوع مالیات بر معاملات خودرو ظرفیت بسیار خوبی است که می توان تا 40 درصد از فروش خودرو را مالیات گرفت. با اجرای این طرح عملا دست دلالان قطع خواهد شد.»
وی در ادامه بیان داشت: «عمده گرانی‌های خودرو خارج از خودروسازان است و مافیای شکل گرفته خارج از خودروسازان با خرید حجم زیادی از خودرو و عرضه آن‌ها در شب های پایانی سال باعث ایجاد التهاب و تقاضای کاذب در بازار شده‌اند و به همین منظور در این روزها شاهد پراید 70 میلیونی هستیم.»
حسینی کیا در پایان تصریح کرد: «سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان باید سریعا ورود کند و مانع از افزایش بی رویه قیمت خودرو در بازار شود.»

 

منبع: فارس

نظر دهید


در همین زمینه