شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا کرولا
با قیمت نهایی 2 میلیارد و 15 میلیون و 800 هزار تومان

 با آغاز دور جدیدی از واردات خودرو به ایران یکی از برندهایی که احتمال زیادی برای حضور مجدد در ایران داده می‌شد تویوتا بود. شرکت معین خودرو نماینده عرضه محصولات تویوتا در دور جدید واردات خودرو به بازار ایران است. آن دسته از متقاضیانی که در مرحله اول ثبت نام خودروهای وارداتی محصول تویوتا کرولا را انتخاب کردند بر اساس اولویت‌بندی وزارت صمت و ظرفیت تخصیص داده شده از سوی شرکت دعوتنامه تکمیل وجه دریافت کردند. بر اساس قانون وضع شده برای عرضه خودروهای وارداتی، شرکت‌های واردکننده موظف هستند در 90 روز خودروهای ثبت‌نامی را به مشتریان تحویل دهند. شرکت معین خودرو ابتدا اعلام کرد زودتر از موعد مقرر و در 30 روزکاری تویوتا کرولاهای ثبت نامی را تحویل مشتریان خواهد داد اما اکنون با گذشت یک هفته از تکمیل وجه مشتریان مراحل قانونی شماره‌گذاری و تحویل تویوتا کرولا در حال انجام است و به زودی این خودروها حتی از زودتر موعد اعلام شده از سوی شرکت معین خودرو به دست مشتریان خواهد رسید. گفتنی است قیمت نهایی تویوتا کرولا برای مشتریان سامانه فروش یکپارچه خودروهای وارداتی 2 میلیارد و 15 میلیون و 800 هزار تومان محاسبه شده است.

 

اولین محصول از خانواده بزرگ تویوتا که در بازار ایران عرضه می‌‌شود سدان محبوب کرولا است که تاکنون 12 نسل را تجربه کرده است، این نسل از تویوتا کرولا از سال 2018 در حال عرضه است. نسخه‌ای از تویوتا کرولا به بازار ایران وارد شده همان نسخه‌ای است که در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، بازارهای اروپایی و همچنین آمریکای لاتین عرضه می‌شود و به نوعی نسخه پیش از فیس‌لیفت این محصول (نسخه 2022) به شمار می‌رود.


این نسل از تویوتا کرولا دارای طول، عرض، ارتفاع و فاصله دو محور به ترتیب 4635، 1780، 1455 و 2700 میلی‌متر است که یک سدان سگمنت C به شمار می‌رود. سیستم تعلیق به کار رفته در این نسخه از تویوتا کرولا در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مستقل با اتصال چند نقطه‌ای است.



در بخش قوای محرکه اما تویوتا کرولا با پیشرانه 1.2 لیتری 4 سیلندر توربو شارژ به بازار ایران راه پیدا می‌کند. این پیشرانه که دارای حجم دقیق 1197 سی‌سی است توانایی تولید 116 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور را دارا است. جعبه دنده‌ای که با این پیشرانه همراه شده است از نوع CVT اتوماتیک با شبیه‌سازی 10 سرعته است.



در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز تویوتا کرولا به کیسه هوا ایمنی راننده و سرنشین و همچنین کیسه هوای ایمنی زانو و پرده‌ای، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل کشش (َASR)، سیستم کنترل پایداری، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم نگه دارنده خودرو در بین خطوط، ترمز جلو دیسکی خنک شونده و ترمز عقب دیسکی، ترمز پارک برقی، سیستم نمایش فشار باد لاستیک‌ها، چراغ هشدار باز بودن کمربند ایمنی، سیستم تهویه مطبوع دستی و صندلی با روکش چرمی مجهز است.



گفتنی است به تازگی شرایط فروش تویوتا کرولا وارداتی در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی اعلام شد و بر اساس آن تویوتا کرولا در مبادی ورودی ایران 1.474.300.000 تومان قیمت خورد که با توجه به قیمت نهایی اعلام شده 2.015.800.000 تومان هزینه عوارض، مالیات و دیگر هزینه‌های ورود خودرو نزدیک به 500 میلیون تومان محابسه شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه