جزئیات کمک دولت به مالکان خودروهای آسیب دیده سیل شیراز
روتیتر

بنا به اخبار منتشر شده در خصوص خودروهای آسیب دیده در سیل شیراز، میزان خسارت وارد شده به این خودروها به صورت کارشناسی ارزیابی شده و مالکانی که پیش از این نسبت به بیمه بدنه خودروهای خود اقدام کرده بودند، طبق تعهدات بیمه خسارت خود را دریافت می‌کنند. فرماندار شهرستان شیراز در خصوص جزئیات مربوط به کمک دولت به جبران خسارت مالکان خودروهای آسیب دیده در سیل شیراز توضیح داد و گفت:«مالکان اتومبیل‌هایی که دارای بیمه بدنه نبوده‌اند، از کمک دولت برخوردار می‌شوند و بخشی از خسارت وارد شده به خودروی آنها پرداخت می‌شود. مالکان اتومبیل‌هایی که از بیمه بدنه نیز برخوردار بوده‌اند طبق تعهدات بیمه با آن ها برخورد خواهد شد.»
وی در خصوص خودروهای بدون بیمه بدنه توضیح داد:«مالکان این خودروها به میزان خسارت وارد شده تا سقف 100 میلیون ریال به صورت بلاعوض کمک دریافت می‌کنند که تاکید شده رقم پرداختی بر اساس میزان خسارت خواهد بود. همچنین دولت تسهیلاتی تا سقف 300 میلیون ریال برای این مالکان درنظر گرفته است. »

 

براساس آمارهای منتشر شده در حدود 244 خودرو در سیل شیراز آسیب دیده اند.
امیری در ادامه توضیح داد:«خودروهای آسیب دیده‌ای که توسط مالکان به پارکینگ‌ها و منازل منتقل شده توسط کارشناسان نیروی انتظامی مورد بررسی قرار گرفته و صورت جلسه‌ای در خصوص آن‌ها تنظیم شده‌است. خودروهای آسیب دیده مسافران نیز با تمهیدات صورت گرفته به صورت حمل و نقل ریلی و تریلرهای حمل خودرو به شهرهای زادگاه مسافران منتقل شده و هزینه‌ای از مسافران دریافت نخواهد شد.»
براساس اطلاعیه های منتشر شده همه مالکان خودروهای آسیب دیده در سیل شیراز، لازم است مراتب را به اطلاع نیروی انتظامی برسانند تا از خودروی آنها کارشناسی و برای آن پرونده تشکیل شود.

نظر دهید