شبکه‌های اجتماعی

نقاب اروپایی برای آریزو

نمایش چری آریزو6 توسط مدیران‌خودرو برای خبرنگاران و کارشناسان

شرکت مدیران خودرو محصول جدید خود، چری آریزو 6 را در مراسمی تحت عنوان «کار کلینیک» برای خبرنگاران و کارشناسان خودرو به نمایش گذاشت. اتومبیلی که در حال حاضر با توجه به سابقه حضور آریزو5 توربو در بازار، و همچنین تغییرات و بهبودهایی که نسبت به این مدل داشته، می‌توان حضور موفقی را برای آن پیش‌بینی کرد. البته به شرط عرضه در زمان و با قیمت مناسب!

مدیران‌خودرو هنوز برنامه دقیقی برای زمان عرضه و حدود قیمت این مدل اعلام نکرده است و فراتر از آن، این اتومبیل هنوز به صورت رسمی در بازار ایران رونمایی نشده است و آنچه بوده، یک نمایش محدود برای اطلاع از نظرات کارشناسان و اصحاب رسانه بوده است. باید منتظر ماند و دید که آیا این مدل نیز به خط مونتاژ مدیران خودور اضافه خواهد شد یا خیر!
اولین نقطه قوت آریزو6، بهبود طراحی است. آریزو6 را می‌توان به نوعی یک فیس‌لیفت از آریزو5 دانست. با پلت‌فرمی مشترک، و در عین حال با تغییراتی بزرگ! این اتومبیل که دارای طول بیش‌تری نسبت به آریزو5 است، در بازار چین با نام آریزو GX شناخته می‌شود و عنوان آریزو6 مختص بازار ایران خواهد بود. در بخش طراحی باید مدرن‌تر شدن و نزدیک شدن به حال و هوای طراحی خودروهای اروپایی را از ویژگی‌های بارز این مدل دانست که این مساله به عاملی برای با وقارتر و با پرستیژتر به نظر رسیدن این مدل شده است. این ویژگی و به خصوص افزایش کیفیت ساخت و حرکت هم‌گام با تکنولوژی روز را در داخل کابین نیز به خوبی می‌‎توان شاهد بود.
آریزو6 به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ مجهز است که توانایی تولید 147 اسب‌بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است. این پیشرانه دقیقا همان نمونه استفاده شده در تیگو7 است که به خوبی جواب خود را پس داده است. این پیشرانه برای اولین بار همراه با جعبه‌دنده جدید CVT با قابلیت تعویض به صورت 9 سرعته همراه شده است و نکته بسیار چشم‌گیر در این پیشرانه، توانایی دریافت استاندارد آلایندگی یورو5 پلاس است! به نظر می‌رسد که چری خیز بلندی برای بازارهای تراز اول جهانی برداشته است و خبری که چندی پیش مبنی بر افتتاح یک مرکز تحقیق و توسعه در آلمان توسط چری به گوش رسید، می‌تواند دلیلی بر این ادعا باشد.
از ویژگی‌های دیگر این مدل نیز می‌توان به تجهیزات رفاهی و ایمنی پیشرفته و کامل ‌ آن از جمله دوربین 360 درجه، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل کشش، فرمان برقی، دوربیم داینامیک عقب، پنل روشناییی روی در خودرو، سیستم تنظیم حداکثر سرعت مجاز، سنسور پارک جلو و عقب و... اشاره کرد.
برای این اتومبیل در بازار ایران می‌توان رقبایی همچون رنو مگان جدید (در صورت عرضه) و کیا سراتو مونتاژ سایپا را در نظر گرفت. به احتمال قوی مدیران‌خودرو با توجه ممنوعیت واردات، برنامه مونتاژ در داخل را برای این مدل در نظر خواهد داشت اما برای روشن شدن جزئیات بیش‌تر از عرضه و فروش این مدل، تنها باید صبر کرد!

نظر دهید


در همین زمینه