شبکه‌های اجتماعی

آشنایی با چانگ‌فنگ لئوپارد CS10 در آستانه ورود به ایران
اتومبیل فارسی - چانگ فنگ لئوپارد CS10

بعد از مشخص شدن شریک تجاری ایرانی

شرکت ریگان خودرو از زیر مجموعه‌های شرکت کرمان خودرو است که قرار بود محصولاتی مدرن را از برند‌های کم‌تر شناخته شده چینی در برنامه عرضه خود قرار دهد. یکی از این شرکت‌های چینی شرکت چانگ‌فنگ بود اما با گذشت زمان قرارداد این شرکت با چانگ‌فنگ لغو شد. بنابراین طبق اخبار شنیده شده قرار است یکی از دو شرکت خودروسازان راین یا آمیکو محصولات چانگ‌فنگ را به ایران بیاورند. چانگ فنگ در زمان همکاری با شرکت ریگان خودرو تلاش داشت تا چانگ فنگ لئوپارد CS10 را در بازار ایران عرضه کند و برای این منظور اصلاحاتی را روی این مدل انجام داد تا با شرایط بازار ایران همخوانی داشته باشد. با وجود این که همکاری چانگ فنگ لئوپارد با ریگان خودرو در دوره ای متوقف شد و صحبت دو خودروساز ایرانی دیگر به میان آمد، این خودروساز چینی باز هم به سمت ریگان خودرو چرخش کرد. در هر صورت لئوپارد CS10 یکی از محصولات نهایی چانگ فنگ برای بازاز ایران خواهد بود که نگاهی به آن خواهیم داشت.


چانگ فنگ لئوپارد CS 10  از کجا آمده است؟
SUV کامپکت چانگ‌فنگ با کد تجاری CS10 و برند لئوپارد در نمایشگاه اتومبیل پکن 2014 رونمایی و از نیمه اول سال 2015 به بازار جهانی آمد. نکته جالب توجه آن که نام اولیه این محصول در زمان رونمایی LIEBAO Q5 بود که با اعتراض شدید آئودی حذف، و به CS 10 تغییر اسم داد. CS10 در بازار بومی چین از 95800 تا 125800 یوآن ارزش دارد که در آن‌جا در مقابل حریفانی که بیش‌تر آن‌ها در بازار ایران حضور دارند قرار می گیرد از جمله آن‌ها می توان به هاوال H6، چری تیگو7، جک اس5، هایما اس7و بی‌وای‌دی S7 اشاره کرد.


نقد طراحی چانگ فنگ لئوپارد CS 10 
طراحی ظاهری محصولات صنعت خودروی چین به تدریج از کپی کاری‌های ناشیانه و متعدد به استقلال فکری و صنعتی رسیده است. چانگ فنگ لئوپارد CS10 ظاهری منحصر به فرد دارد که در جزییات آن شاهد الهام‌گیری از بزرگان صنعت خودرو هستیم، اما در کلیت ظاهرش شبیه هیچ خودروی دیگری نیست. برای نمونه جلوپنجره آن یاد‌آور ‌روور است. یا فرم انحنای در صندوق و طراحی چراغ‌ها تا حدودی به نمای عقب محصولات پورشه شبیه است.
چراغ‌های چانگ فنگ لئوپارد CS10 با ظرافت و زیبایی طراحی شده‌اند. گرافیک داخلی آن‌ها مدرن است و از آخرین فناوری‌های روشنایی خودرو بهره می‌برند. طراحی و اندازه رینگ‌ها متناسب با کلاس خودرو است. حجم کروم کاری‌های روی بدنه منطقی است و به لوکس‌تر شدن ظاهر خودرو کمک کرده است. داخل کابین هم چانگ فنگ را تا اندازه زیادی لوکس و متفاوت می‌یابید. پلاستیک‌های فشرده مرغوب، روکش چرمی منفذدار صندلی‌ها با دوخت قرمز، نوار‌های نقره‌ای طرح کروم و تزیینات مشکی پیانویی همگی در قد و قامت یک کراس‌اوور چینی خوب و فراتر از انتظار ارزیابی می‌شوند.


چانگ فنگ لئوپارد CS 10 چه در چنته دارد؟
چینی‌های بازار هر روز پر آپشن‌تر از دیروز، وارد عرصه می‌شوند. چراغ‌های هالوژن جلو، چراغ‌های روشنایی روز، چراغ همراه تا منزل، مه شکن‌های جلو، سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، پاور ویندوز، پوشش چرم غربیلک فرمان، 6 اسپیکر، نمایشگر 8 اینچی مجهز به رهیاب، فیلتر هوای ورودی کابین، نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها، کیسه‌های هوای سرنشینان جلو، کناری و پرده‌ای، سیستم‌های ایمنی HAC، ESC، ASR، TCS و TRC، سنسور‌های پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، دوربین دید 360 درجه و سیستم حفظ حرکت بین خطوط گوشه‌ای از امکانات پر شمار چانگ فنگ لئوپارد CS10 محسوب می‌شوند.


مشخصات فنی چانگ فنگ لئوپارد CS 10 
174 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور ارقام قابل توجه‌ای است که از دل پیشرانه‌ای به حجم 2 لیتر مجهز به توربوشارژ بیرون کشیده می‌شود که توسط میتسوبیشی توسعه داده شده و با یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. سیستم تعلیق چانگ فنگ لئوپارد CS10 در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب چند اتصالی است.
چانگ فنگ لئوپارد CS10 تا 195 کیلومتر بر ساعت سرعت گرفته و در عرض 11 ثانیه و جثه 1661 کیلوگرمی خود را به صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند که این وزن گاهی با صندوق پر و تعداد سرنشین کامل به 2200 کیلوگرم هم می‌رسد. جعبه فرمان خودرو از نوع هیدرولیکی است. مخزن سوخت CS10 تا 60 لیتر بنزین را در خود جای می‌دهد در حالی که به نظر می‌رسد پاسخ‌گوی مصرف 9 لیتری آن در صد کیلومتر باشد.


چانگ فنگ لئوپارد CS 10 در ایران
چانگ فنگ لئوپارد CS10 شاسی‌بلند میان رده مجهزی محسوب می‌شود که با آپشن‌های کامل رفاهی، ظاهر زیبا و متفاوت، موتور قدرتمند و کیفیت قابل احترام به تنهایی توانایی تغییر ذهنیت منفی خریداران را نسبت به کراس اوور‌های چینی در خود دارد. در بازار ایران در حال حاضر، جدی‌ترین رقیب‌ چانگ فنگ CS10، ریگان کوپا و چری تیگو7 است.
چانگ فنگ لئوپارد CS10 با ظاهر متفاوت و قابلیت‌های فراوان، از پتانسیل لازم برای فتح عنوان قهرمانی فروش کراس‌اوور‌های چینی برخوردار است، اما ناشناس بودن برند آن نزد مشتری ایرانی شمشیری دو لبه است که یا به خلق برندی محبوب و مردمی رسیده و یا در بدترین شرایط به انزوا خواهد رفت.

نظر دهید


در همین زمینه