شبکه‌های اجتماعی

آیا تهرانی‌ها می‌توانند در شهرهای دیگر معاینه فنی بگیرند؟

در راستای جلوگیری از ازدحام در مراکز معاینه فنی

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی توضیح داد: «این روزها با توجه به الزام مردم برای گرفتن برگ معاینه فنی و جریمه خودروهای فاقد برگ معاینه فنی، مراکز مربوط به دریافت این برگ شلوغ بوده و با ازدحام جمعیت مواجه شده است به همین دلیل شهروندان تهرانی می‌توانند در شهرهای دیگر و همین طور شهرهای اطراف تهران، برگ معاینه فنی خودروی خود را دریافت کنند.»
سعید قیصر در ادامه بیان کرد که این کار از اتلاف وقت شهروندان تهرانی جلوگیری کرده و می تواند یک اقدام کمکی در راستای جلوگیری از ازدحام در مراکز معاینه فنی پایتخت باشد.
وی همچنین ضمن تاکید بر این موضوع که دریافت برگ معاینه فنی از مراکز غیر معتبر امکان پذیر نیست گفت چنین موردی ممکن نبوده و اگر هم مصداقی برای این موضوع مشاهده شد، باید به اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی مراجعه و موضوع مطرح شود. امکان دارد مواردی از معاینه فنی غیرمعتبر در مراکز خودروهای سنگین مشاهده شود که این موضوع هم با اتصال به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) برطرف خواهد شد.
مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک افزود: «طبق قانونی که به تازگی اجرا می شود در صورتی که خودروهای موجود در خیابان های پایتخت برگ معاینه فنی نداشته باشند روزانه 50 هزار تومان جریمه خواهند شد و چنانچه تا روز بعد معاینه فنی دریافت نشود، برای روز جدید هم جریمه می شوند.
 فاز دوم طرح ترافیکی «کاهش آلودگی هوای شهر» در واقع ممنوعیت یا اعمال اقدامات بازدارنده، برای تردد خودروهای فرسوده و به تبع آن کاهش ترافیک و آلودگی هوا، اجرا شده است. این طرح قرار است در 9 کلان شهر اجرا شود که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های لازم فعلا تنها در تهران اجرایی شده است.»
وی تاکید کرد: «سامانه سیمفا متصل به سامانه پلیس است و به طور کامل هم داشتن معاینه فنی خودروها توسط دوربین ها کنترل می شود و چنانچه خودرویی معاینه فنی نداشته باشد، اعمال قانون خواهد شد.»
حدودا 2 سالی می شود که فاز اول طرح کاهش آلودگی هوا اجرایی شده است و مسئولان شهری با فراهم کردن زیرساخت های لازم اجرای فاز دوم آن را نیز در دستور کار خود قرار داده اند و فاز دوم این طرح از شنبه 26 آبان ماه سال جاری وارد فاز مرحله اجرایی شده است.

 

منبع: ایرنا

نظر دهید


در همین زمینه