هانتنگ به ایران می‌آید
Automobile Farsi - Hanteng X7

عظیم خودرو به دنبال شریک جدید

هاوال، فوتون، ماهیندرا، فودِی و اکنون هانتنگ. سودای تولید و عرضه خودروهای مستقل در عظیم خودرو همچنان ادامه دارد. این شرکت که با لیزینگ و عرضه خودروهای دیگر شرکت‌ها شهرت یافته، چند سالی است که به دنبال یک شریک قدرتمند برای عرضه خودروهای مستقل می‌گردد و حالا نشان یک شرکت تازه‌کار چینی بر سردر عظیم خودرو دیده می‌شود.

 

درباره هانتنگ
شرکت خودروسازی هانتنگ در سال 2013 و در شهر جیانگژی چین بنیان‌گذاری شد. با این حال نخستین محصول این شرکت در سال 2016 رونمایی شد. هانتنگ یک خودروساز خصوصی است که بر توسعه و ساخت خودروهای بنزینی و الکتریکی و همچنین اجزای اساسی خودرو تمرکز دارد. هانتنگ مدعی است خودروهایی با سطح کیفی بالا تولید می‌کند و به استانداردهای کیفی اروپا پایبند است که البته این ادعا چندان بی‌راه نیست.

 

نشان هانتنگ
نام «هانتنگ» ترکیبی از دو واژه است. «هان»، قدرتمند‌ترین سلسله چین در تاریخ که با پیشرفت، اعتماد، استحکام و مشروطیت شناخته می‌شود و نمادی از جوان‌سازی گسترده تمدن چین است.
«تِنگ» اسب دلیری که چهارنعل می‌تازد که نمادی از رشد غیر قابل توقف است.
مربع‌های کوچک پس زمینه که در یک دایره قرار گرفته است نیز به گفته هانتنگ بر خرد شرقی و عبارت «همه چیز را بشناس، اما درست عمل کن» تاکید دارد. حلقه نقره‌ای دور آن نیز بر محصول مدرن و باکیفیت تاکید دارد. انتخاب رنگ قرمز زمینه نیز برگرفته از مبارک بودن آن در فرهنگ چینی و نماد سرزندگی و توانایی است. البته در خودروهای هیبریدی و الکتریکی هانتنگ رنگ آبی جایگزین قرمز می‌شود.
با این حال گذشته از تمام این تفسیرهای زیبا از نشان هانتنگ، باید اعتراف کرد طراح آن زحمت چندانی برای طراحی‌ آن نکشیده و با ایجاد تغییرهایی نه چندان اساسی در نشان فیات به آن دست یافته است.

AutomobileFa HantengAuto 16

 

محصول‌های هانتنگ
در خط تولید هانتنگ تنها دو مدل وجود دارد. هانتنگ X5 و X7 که دو کراس‌اوور متوسط و بزرگ هستند و عظیم خودرو مجوز عرضه هر دو مدل در ایران را دارد. البته مدل X7 در نسخه ساده، X7s و X7 HEV عرضه می‌شود که در ظاهر و ویژگی‌های فنی با یکدیگر متفاوت هستند. این خودروها به وسیله تیم هزار نفری مرکز تحقیق و توسعه هانتنگ طراحی شده است که افرادی با تجربه حضور در خودروسازهای مطرحی مانند جنرال‌موتورز، کرایسلر و خودروسازهای چینی در آن حضور دارند، هر چند برای ساخت موتور و گیربکس از شرکت ماهله آلمان کمک گرفته‌اند.
این مرکز در حال توسعه محصول‌های متنوع در کلاس‌های کراس‌اوور و MPV در اندازه‌های گوناگون است تا هانتنگ بتواند از تمام ظرفیت تولید 450.000 خودرو در سال استفاده کند.
هانتنگ X5 که دومین محصول این شرکت و یکی از گزینه‌های ورود به بازار ایران است، از یک پیشرانه 1.5 لیتری استفاده می‌کند و با دو نوع جعبه دنده 5 سرعته دستی و CVT با امکان تعویض دنده 6 سرعته عرضه می‌شود.
هانتنگ X7 مدل دیگری است که برای بازار ایران در نظر گرفته شده است. این خودرو نخستین محصول هانتنگ و در واقع نسخه ریبج شده زوتی T600 است و با دو پیشرانه 1.5 لیتری توربو و 2 لیتری در چین عرضه می‌شود. شرکت‌های هانتنگ و زوتی هر دو زیرمجموعه «گروه فن‌آوری جدید» (Tech-New Group) هستند و به نوعی برادرخوانده محسوب می‌شوند. هانتنگ X7 در چین با قیمتی بین 70.000 تا 140.000 یوآن عرضه می‌شود.
عظیم خودرو هنوز هیچ‌گونه جزییاتی درباره چگونگی همکاری‌اش با هانتنگ چین اعلام نکرده است و باید منتظر ماند و دید محصولات این خودروساز نوپا چه زمانی به بازار ایران راه می‌یابد.

AutomobileFa-HantengAuto-10.webp AutomobileFa-HantengAuto-11.webp AutomobileFa-HantengAuto-12.webp

AutomobileFa-HantengAuto-13.webp AutomobileFa-HantengAuto-14.webp AutomobileFa-HantengAuto-15.webp

AutomobileFa-HantengAuto-2.webp AutomobileFa-HantengAuto-3.webp AutomobileFa-HantengAuto-4.webp

AutomobileFa-HantengAuto-5.webp AutomobileFa-HantengAuto-6.webp AutomobileFa-HantengAuto-7.webp

AutomobileFa-HantengAuto-8.webp AutomobileFa-HantengAuto-9.webp

نظر دهید