7 نکته مهم برای رانندگی هنگام غروب آفتاب
روتیتر

فصل بهار و تغییر ساعت‌ها مدت زمان بیشتری از روز خورشید در آسمان است، هنگام غروب و نور مستقیم خورشید در دو فصل بهار و تابستان موجب بسیاری از تصادفات جاده‌ای و شهری است. راه‌های بسیاری برای کنترل بهتر نور خورشید هنگام رانندگی است که می‌توان به کار گرفت. مدیر بخش استانداردهای رانندگی در شرکت IAM Roadsmart معتقد است برای رانندگی در هنگام غروب باید به 7 نکته مهم توجه کرد. 

ریچارد گلادمن معتقد است شیشه‌ها اصلی‌ترین بخش در رعایت ایمنی هنگام رانندگی در هنگام غروب است.

 

نکات ایمنی ریچارد گلادمن

1. شیشه خودروی خود را هم از سمت داخل و هم از سمت بیرون به خوبی تمیز کنید زیرا کثیف بودن آن میتواند سبب شدید شدن نور حاصل از تابش خورشید شود.
2. سمت بیرونی شیشه خودرو را از نظر شکستگی و ترک‌های آن را بررسی کرده و به ترمیم آن بپردازید، تیغه برف پاک‌کن کهنه اتومبیل را عوض کرده و از سیستم شستشوی شیشه اتومبیل اطمینان حاصل کنید چون در تابستان حجم حشرات افزایش یافته و ممکن بیشتر از دو فصل پایانی سال به استفاده از آن نیاز شود.
3. یک پارچه تمیز برای از بین بردن لکه‌های داخلی شیشه همراه داشته باشید.
4. فراموش نکنید که از نورگیر سقفی خودرو خود استفاده کنید.
5. از عینک پولاریزه استفاده کرده و فراموش نکنید که پس از مدتی رانندگی به چشم‌های خود استراحت دهید. 
6. اگر نور خورشید باعث کوری آنی در هنگام رانندگی شد، حتما سرعت خود را کم کرده و تا زمان بهبود دید از رانندگی خودداری کنید.
7. زمانی که خورشید در پشت سر شما غروب می‌کند، شما دید خوبی دارید اما احتمال دارد رانندگانی که از سمت مقابل در حرکت‌اند به درستی نتوانند شما را ببینند در این موارد بسیار رعایت جوانب ایمنی را داشته باشید.

نظر دهید