سایپا ساینا جدید چه شکلی است؟ + عکس اختصاصی
اتومبیل فارسی - سایپا ساینا فییس لیفت 1399

طراحی بر اساس عکس‌ لو رفته

سایپا با توقف تولید خانواده X100، قصد دارد در سال جاری نسخه‌های جدیدی از خانواده X200 را در کنار محصولاتی چون شاهین و شاهین کراس کانتری به بازار عرضه کند تا بتواند تنوع محصول خود را حفظ کند.
در همین راستا سایپا فیس‌لیفت‌هایی برای مدل‌های ساینا، کوییک و احتمالا تیبا در نظر گرفته است. به تازگی یک عکس از نسخه نهایی سایپا ساینا جدید در مرحله آدیت در فضای مجازی منتشر شده که می‌توان چهره آن را بدون پوشش دید. با این حال، زاویه عکس چندان گویای شکل ظاهری ساینا جدید نیست.
مجله اینترنتی اتومبیل فارسی با استناد بر همین تصویر، طرح فوق را آماده کرده است که به نظر می‌رسد تا حد زیادی به چهره نهایی سایپا ساینا جدید نزدیک باشد.
تغییرات سایپا ساینا جدید در نمای جلو به سپر و جلوپنجره ختم می‌شود. قسمت بالایی سپر و البته جلوپنجره کرومی آن، تا حد زیادی تداعی‌گر نسل نهم هوندا سیویک سدان بعد از فیس‌لیفت است و قسمت پایینی سپر نیز با الگوبرداری از همین قسمت در رنو سیمبل طراحی شده است. همچنین سایپا چراغ‌های روشنایی روز و مه‌شکن ساینا جدید را از کوییک کری‌اوور کرده است. نمای عقب ساینا فیس لیفت نیز با تغییراتی در چراغ سپر و در صندوق بار، چهره جدیدی به خود گرفته است و به نظر می‌رسد از خطوط افقی زیاد این بخش تا اندازه زیادی کاهش یافته است.
هر چند به نظر می‌رسد سایپا در اجرای این فیس لیفت چندان به ایجاد هویت مستقل برای محصولات خود اهمیت نداده است، اما این نکته که تنها پس از گذشت چهار سال از معرفی ساینا، نسخه فیس لیفت آن را برای عرضه به بازار آماده کرده، جای تحسین دارد. معرفی فیس‌لیفت در این مدت برای ساینا، آن را استاندارد ارائه فیس‌لیفت برای یک محصول در بازار جهانی نزدیک کرده است. البته باید منتظر ماند و دید آیا سایپا، ساینا جدید را به صورت موازی در کنار نمونه قبلی تولید می‌کند یا آن را جایگزین نمونه کنونی می‌کند. ساینا در حالی در این بازه زمانی فیس لیفت شده که تیبا با گذشت 12 سال از رونمایی رسمی‌اش همچنان با همان ظاهر و بدون تغییر در حال تولید است.
بر اساس شیوه کدگذاری در محصولات سایپا، احتمالا ساینا فیس‌لیفت با کد 233 شناخته می‌شود. در این شیوه کدگذاری، عدد اول اشاره به اندازه خودرو و کد پلتفرم دارد، عدد دوم نشان دهنده کلاس خودرو است که با توجه به سدان بودن ساینا عدد 3 برای آن در نظر گرفته می‌شود و در نهایت عدد یکان نشان دهنده فیس‌لیفت‌های ارائه شده در این کلاس است که ساینا جدید سومین فیس‌لیفت روی این کلاس است.
سایپا ساینا فیس‌لیفت با موتور 1.5 لیتری M15 با توان 87 اسب‌بخار و گشتاور 1218 نیوتن‌متر به همراه جعبه دنده 5 سرعته دستی راهی بازار خواهد شد. از امکانات این خودرو می‌توان به سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، پوشش چرمی صندلی‌ها، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، سنسور و دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، اتولایت و ... اشاره کرد.
نکته جالب توجه در مورد ساینا فیس‌لیفت این است که سایپا بدون رونمایی از تغییراتی که در آن اعمال شده، آن را پیش فروش کرده است.

نظر دهید