شبکه‌های اجتماعی

آیینه تمام نمای حال خودروسازان

هیجدهمین نمایشگاه خودروی مشهد برگزار شد

دوره هیجدهم نمایشگاه خودروی مشهد در حالی روز گذشته افتتاح شده که تنها سه خودروساز در حوزه سواری در این نمایشگاه حاضر شده‌اند.
مشهد که هر سال میزبان یکی از پر رونق‌ترین نمایشگاه‌های خودرویی کشور بود، امسال در حالی برگزار شد که رکود صنعت خودرو بر آن سایه انداخته است. این اتفاق را باید ناشی از فشارهای حاکم بر صنعت خودرو و بسته بودن واردات خودرو دانست. در این نمایشگاه گروه خودروسازی سایپا و سیف خودرو، تنها خودروسازانی هستند که به صورت رسمی در این نمایشگاه حاضر شده‌اند. این در حالی است که ایران‌خودرو، یکی از دو خودروساز بزرگ ایران، تنها با نماینده خود در این نمایشگاه حاضر شده است.
گویی این رکود وحشتناک که خودروسازان بخش خصوصی را ناگزیر به غیبت در این نمایشگاه کرده، رمق میزبانی ایده‌آل را از مشهدی‌ها گرفته است، به گونه‌ای که حتی نور سالن‌های نمایشگاه نیز بسیار ضعیف است.
با این تفسیر‌ها، این نمایشگاه به محل رونمایی یک محصول سواری جدید تبدیل شد. محصولی که هر چند پیش‌تر در نمایشگاه تهران به نمایش گذاشته شده بود، اما این روزها در آستانه تولید در ایران قرار گرفته است، آن هم در کارخانه شرکت مرتب خودرو که پیش از این خودروهای لندروور سانگ یانگ و گونو را در ایران تولید می‌کرد.
نمایشگاه خودروی مشهد با یک رونمایی در حوزه خودروهای تجاری نیز هست. دانگ‌فنگ KX که هر چند دو سال از عرضه آن در بازار ایران می‌گذرد، اما به زعم مدیران سایپا دیزل عرضه آن بسیار محدود بوده و اکنون در شرایطی که امکان تولید کشنده‌های ولوو در ایران وجود ندارد، به عنوان جایگزینی برای این خودرو معرفی می‌شود و قرار است با عرضه آن نوسازی ناوگان فرسوده خودروهای تجاری ایران ادامه پیدا کند.

نظر دهید


در همین زمینه