شبکه‌های اجتماعی

ثبت ۱۱ هزار شکایت از خودروسازان در سال ۱۳۹۷
روتیتر

بنا به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، در حدود ۱۱ هزار شکایت از خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال گذشته ثبت شده که از این تعداد ۸۰۰۰ پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده و ۳۰۰۰ پرونده نیز در کمیته حل اختلاف حل و فصل شده اند.
یدالله صادقی در خصوص این شکایت ها توضیح داد که عمده آن ها مربوط به عدم ایفای تعهدات شرکت های خودروسازی داخلی و خارجی می باشد. به عبارت بهتر شاکیان معترض اند که با جود پرداخت همه یا بخشی از مبلغ خودرو، هنوز هیچ وسیله نقلیه ای دریافت نکرده اند. حتی تعدادی از شرکت‌های خودروساز یا واردکننده گفته‌اند خودرویی برای تحویل به خریداران ندارند.
صادقی در خصوص پرونده هایی که به کمیته حل اختلاف صادر شده اند نیز توضیح داد که در این پرونده ها یا شاکیان خسارت خود را دریافت کرد یا با شرکت مربوطه به تفاهم رسیده و یا شکایت آن ها مبنی و اساسی نداشته است. در صورتی که پرونده مربوطه در کمیته حل اختلاف به نتیجه نرسد و یا یکی از طرفین به رای صادره اعتراض داشته باشد پرونده به تعزیرات حکومتی فرستاده می‌شوند که در این میان حدود ۸۰۰۰ شکایت محق بوده اما با توجه به عدم توانایی کمیته حل اختلاف در صدور رای، این پرونده ها به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده‌اند.

نظر دهید


در همین زمینه