شبکه‌های اجتماعی

شیائومی خودروساز می‌شود

شرکت بزرگ ساخت گوشی‌های هوشمند

شیائومی تصمیم گرفته است تا از نام «ردمی» دیگر برای گوشی‌های هوشمند استفاده نکند. بر اساس طالاعات به‌دست آمده از خبرگزاری‌های چینی شیائومی میل دارد اولین کراس‌اوور یا شاسی‌بلند خود را به این نام معرفی کند. با این وجود این غول محصولات الکتریکی چین قصد دارد تا وارد خودروسازی شود. این اتومبیل شیائومی در همکاری با FAW یکی از بزرگ‌ترین خودروسازهای چینی ساخته می‌شود و در آینده بخش خودروسازی این غول الکتریکی راه اندازی خواهد شد. 

FAW Bestune Redmi اولین مدل از همکاری FAW و شیائومی بر روی پلت‌فرم مدل FAW T77 ساخته شده و به زودی معرفی خواهد شد. این اتومبیل بر خلاف انتظار از یک پیشرانه 1.2 لیتری توربو بهره می‌برد که 143 اسب‌بخار قدرت دارد. همچنین برای این اتومبیل هر دو جعبه دنده اتوماتیک و دستی در دو تیپ مختلف دیده شده است.

این اتومبیل نسبت به نسخه اصلی کمی در طراحی ظاهری تغییر کرده است، تریم داخل آن به طور کامل نو شده است و به شکل عمیق از تکنولوژی‌ها و خدمات شیائومی در آن استفاده شده است. همچنین این اتومبیل از سیستم دستیار صوتی XIAO Al بهره می‌برد که برای کنترل شیشه‌ها، سیستم تهویه هوا و دیگر امکانات این اتومبیل استفاده می‌شود.

قیمت این خودرو در بازار چین از 13,375 دلار شروع می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه