شبکه‌های اجتماعی

توافقی برد برد بین دو غول خودروسازی

احتمال استفاده فولکس‌واگن از کارخانه‌های فورد در آمریکا

 ژوئن امسال فورد و فولکس‌واگن یادداشت تفاهمی را به امضا رساندند که پایه‌های همکاری استراتژیک این دو خودروساز بزرگ را تعریف می‌کند. متن این یادداشت بر توسعه مشترک گستره‌ای از اتومبیل‌های تجاری متمرکز بود. همچنین یادداشت تفاهم بین فولکس‌واگن و فورد گمانه‌زنی‌هایی را مبنی بر احتمال ادغام این دو شرکت را قوت بخشید. حال مشخص شده که خودروساز آلمانی به منظور تقویت ظرفیت تولید خود در آمریکا علاقه‌مند است که از کارخانه‌های فورد در این کشور استفاده کند.


هربرت دیس مدیرعامل فولکس‌واگن پس از جلسه‌ای در کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران گفت: " ما در حال انجام مذاکرات پیشرفته و گفتگو با فورد هستیم که یک اتحاد خودرویی جهانی تشکیل دهیم." وی همچنین اعلام کرد که فولکس‌واگن به دنبال تاسیس دومین کارخانه تولید اتومبیل خود در آمریکا است.


این اتحاد بزرگ خودرویی بین فورد و فولکس که  از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان هستند، می‌تواند به فورد در باز به دست آوردن سهم بازار خود در اروپا کمک کند، اما فولکس‌واگن در ازای این همکاری سهامی از فورد به دست نخواهد آورد بلکه فورد به این خودروساز آلمانی برای رسیدن به ظرفیت تولید بیشتر در آمریکا کمک خواهد کرد.


هربرت دیس در این باره گفت: "ما اتحادی را با فورد پایه‌گذاری می‌کنیم که جایگاه فورد را در اروپا تقویت خواهد کرد، چرا که از پلتفرم‌های مشترک استفاده خواهد شد. ممکن است از ظرفیت‌های فورد در آمریکا استفاده کنیم تا برای ما خودرو تولید کند. ما به ظرفیت بیشتری از تولید در ایالات متحده نیازمندیم، برای آئودی و فولکس‌واگن به طور مشترک به یک کارخانه دیگر نیاز داریم."


بیل فورد رئیس کمپانی فورد توضیح داد که دو شرکت در مذاکرات خود هنوز به چنین جزییاتی نرسیده‌اند، اما به طور واضح انجام مذاکرات با آن‌ها را تایید کرد و پیشرفت گفتگوها را "واقعا خوب" توصیف کرد. در این حال هربرت دیس همچنین تایید کرد که فولکس‌واگن در حال انجام گفتگویی‌هایی در ایالت تنسی است تا بتواند ظرفیت تولید خود را در آن‌ جا تقویت کند. فولکس‌واگن در حال حاضر یک سایت مونتاژ در چاتانوگا ایالت تنسی دارد.

نظر دهید


در همین زمینه