مرگ نمایشگاه‌های خودرو نزدیک است

فضای مجازی محبوبیت نمایشگاه‌های خودرو را پایین می‌آورد


درحالی که برگزاری نمایشگاه دیترویت  2020 تایید شده، هنوز آینده نمایشگاه‌های صنعت خودروسازی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. چرا که محبوبیت این نمایشگاه‌ها در سراسر جهان رو به کاهش است و به تازگی مصاحبه یکی از مدیران فولکس واگن اطلاعات بیش‌تری را درباره آینده این نمایشگاه‌ها در دسترس قرار می‌دهد.
آقای هربرت دیس معتقد است نمایشگاه‌های خودروی سنتی تقریبا منسوخ شده‌اند، وی که این صحبت‌های جنجالی را در فستیوال سرعت گودوود امسال مطرح کرد، معتقد است به نمایش گذاشتن خودروهای دهه 60 ایده هیجان انگیزی نیست و نه تنها اختراع‌های روز را به تصویر نخواهد کشید، بلکه چیزی نیست که خریداران خودرو دنبال آن باشند.
وی می‌گوید با وجود تکنولوژی‌های جدید می‌توان یک کلیپ تبلیغاتی را به گونه‌ای ساخت تا در دنیای مجازی و صفحه‌های اجتماعی به یک میلیون بازدید برسد و این تعداد بازدیدکننده دقیقا خواسته هر خودروسازی است.
در سال‌های اخیر بارها این دسته ویدئوها در دنیای مجازی دیده شد به گونه‌ای که خودروساز بزرگی مانند جگوار به جای بردن مدل E-Pace به نمایشگاه‌های مختلف، توانست در یک رونمایی اینترنتی به هدفی که مد نظر دارد برسد. این خود دلیلی است که خودروسازان را بیش‌تر به سمت دنیای مجازی متمایل می‌کند.
مورد دیگری که خودروسازان را برای حضور در نمایشگاه‌‌های بزرگ بی‌‌میل می‌‌کند، هزینه‌‌های گزاف حمل و نقل و تامین منابع انسانی است که گریبان‌گیر خودروسازان می‌شود، همچنین هزینه اجاره غرفه نیز بسیار بالا است. مجموع این هزینه‌ها در هر نمایشگاه به طور میانگین یک میلیون دلار رقم خواهد خورد و برخی برندها معتقدند چنین هزینه‌هایی می‌تواند صرف رونمایی‌های خلاقانه‌تر خودرو شود.
البته ناگفته نماند که هیچ برندی موافق با حذف کامل نمایشگاه‌های خودرویی نیست، اما همان‌گونه که از اقدام آئودی، ب‌‌ام‌و و مرسدس بنز مبنی بر حضور نداشتن در نمایشگاه سال 2019 آمریکای شمالی پیدا است، می‌توان متوجه شد که خودروسازان حضور پر رنگ در چند نمایشگاه شاخص را به حضور در تمامی نمایشگاه‌ها در یک سال ترجیح می‌دهند.

{gallery}620dc6c68068e{/gallery}

نظر دهید