نگاهی به نسخه T3 ولوو XC40

نسخه پلاگین هیبرید ولوو XC40 ابتدای سال 2020 عرضه می‌شود

ولوو XC40 از کراس‌اوور شرکت سوئدی ولوو است که از سال 2017 رونمایی و به بازار عرضه شده است، این اتومبیل در نمایشگاه خودرو ژنو 2018 به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شده و حالا شرکت ولوو یک جعبه دنده جدید برای جدیدترین نسخه ولوو XC40 با نام T3 در نظر گرفته است که بتواند مشتریان بیشتری را جذب کوچک‌ترین کراس‌اوور خود کند.
این نسخه از ولوو XC40 که مخصوص بازار اروپا ساخته شده است از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ سه سیلندر بنزینی بهره می‌برد. توان پیشرانه ولوو XC40 T3 163 اسب‌بخار بوده که با جعبه دنده 8سرعته اتوماتیک جدید ولوو نیز هماهنگ شده است. این تیپ از ولوو XC40 برای بازار جهانی از جعبه دنده 6سرعته دستی نیز برخوردار است. شتاب صفر تا 100 ولوو XC40 T3 با جعبه دنده اتوماتیک 9.6 ثانیه بوده و با جعبه دنده دستی این رقم به 9.3 ثانیه می‌رسد.
همچنین ولوو برای بازار بریتانیا نسخه خاص T4 را نیز طراحی کرده است که دیفرانسیل جلو بوده و در بازار استرالیا نیز عرضه خواهد شد، همچنین برای تیپ R-Design این اتومبیل امکانات جدیدی نیز در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‎‌توان به پدال پشت فرمان تعویض دنده، آینه‌های تاشونده و خروجی 12 ولت اشاره کرد. ولوو XC40 جدید از سیستم تشخیص نقاط کور نیز بهره می‌برد که مجهز به سیستم خودکار کنترل فرمان بوده که از تصادف خودرو در نقاط کور جلوگیری می‌کند.
شرکت خودروسازی ولوو از سه رنگ جدید به طور مخصوص برای ولوو XC40 بازار بریتانیا خبر داده است که شامل رنگ‌های خاکستری Thunder، نقره‌ای Glacier و خاکستری Pebble می‌شود.
بر اساس اعلام شرکت ولوو ابتدای سال 2020 نسخه T5 پلاگین هیبرید ولووXC40 نیز رونمایی و به بازار عرضه خواهد شد. ولوو XC40 هیبریدی از پیشرانه بنزینی نسخه T3 بهره برده و پیشرانه الکتریکی 55 کیلوواتی با پکیج باتری 9.7 کیلووات ساعتی که بر اساس اطلاعات رسمی قدرت پیمایش 31 کیلومتر را دارد و برای بازار چین ساخته شده، در کنار آن قرار می‌گیرد. همچنین این اتومبیل از جعبه دنده 7سرعته بهره خواهد برد.

نظر دهید