شبکه‌های اجتماعی

تی‌کراس در حال گذراندن آخرین آزمایش‌ها

برادر کوچک‌تر تی‌راک آماده عرضه است

فولکس‌واگن قصد دارد 19 شاسی‌بلند جدید معرفی کند و سهم این خودروها را در میزان کل فروش برند به 40 درصد برساند. تی‌کراس یکی از این مدل‌ها است که بر اساس کانپست تی‌کراس بیریز ساخته شده است. این کانسپت در نمایشگاه ژنو سال گذشته معرفی شد و نسخه تولیدی آن، برادر کوچک‌تر مدل تازه معرفی‌شده تی‌راک محسوب می‌شود. از سئات آرونا و نیسان جوک به عنوان رقیبان این مدل یاد می‌شود.
تی‌کراس در اواخر سال 2018 معرفی می‌شود و فروش آن نیز از نیمه اول 2019 آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود که قیمت آن از تی‌راک کم‌تر باشد.
این مدل بر اساس پلت‌فرم جدید گروه فولکس‌واگن یعنی MQB ساخته خواهد شد. از این پلت‌فرم در دیگر محصولات گروه فولکس‌واگن مانند سئات آرونا و فولکس‌واگن پولو نیز استفاده شده است و البته، شباهت‌های این مدل با پولو به همین جا ختم نمی‌شود زیرا انتظار می‌رود که پیشرانه‌های این مدل نیز در اختیار تی‌کراس قرار بگیرد.
البته هنوز به صورت رسمی درباره اطلاعات و مشخصات فنی تی‌کراس صحبتی نشده است. کانسپت تی‌کراس بیریز مجهز به یک پیشرانه 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ بنزینی بود و انتظار می‌رود که در نسخه تولیدی، دو پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ هم به گزینه‌ها اضافه شود.
فولکس‌واگن برای مدل تی‌راک، نسخه مخصوص R با قدرت تقریبی 300 اسب بخار را در نظر گرفته است اما هنوز معلوم نیست که مدل مشابه آن یعنی تی‌کراس نیز صاحب چنین نسخه‌ای خواهد شد یا خیر. فولکس‌واگن اخیرا گفته بود که نام GTI نیز منحصرا به هاچ‌بک‌های قدرتمند و خشن این گروه متعلق است، پس احتمال عرضه تی‌کراس GTI هم وجود ندارد.
با توجه به آخرین تصاویر جاسوسی شکارشده از این مدل، می‌توان گفت که تی‌کراس به مرحله معرفی و نمایش عمومی بسیار نزدیک است و ظاهرا در حال انجام آخرین آزمایش‌ها است.

نظر دهید


در همین زمینه