شبکه‌های اجتماعی

رونق اقتصادی به سبک ترامپ

واردات خودرو از آلمان به آمریکا متوقف می‌شود؟

 به تازگی خبری جنجالی از تصمیمات نامتعارف ترامپ منتشر شده که بر اساس آن گفته می‌شود رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به دنبال ممنوعیت واردات خودروهای تولید آلمان به بازار آمریکا بوده یا حداقل این موضوعی است که وی به رهبران دیگر کشورها می‌گوید. نشریه آلمانی تخصصی کسب‌و‌کار Wirschaftswoche  گزارشی منتشر کرده که عنوان می‌کند زمانی که  امانوئل ماکرون، در آوریل به واشنگتن سفر کرده بود، ترامپ به او گفت که خودروهای آلمانی را از بازار آمریکا مستثنی خواهد کرد.این نشریه تعدادی دیپلمات اروپایی و آمریکایی را بدون ذکر نام به عنوان منبع این خبر برشمرده است.
در حال حاضر آلمان بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو از اتحادیه اروپا به آمریکا است. بر اساس گزارشی از اتوموتیو نیوز و با استناد به آمار منتشره از سوی انجمن صنعت خودروی آلمان، این کشور در سال گذشته میلادی 657,000 دستگاه به آمریکای شمالی صادر کرده است.
ترامپ پیش‌تر نیز، زمانی که به تازگی پیروز انتخابات آمریکا اعلام شده بود و قبل از آغاز ریاستش، آلمانی‌ها را «بد» خوانده بود و آمار بالای فروش خودروهای آلمانی در آمریکا را وحشتناک تلقی کرده بود. او همچنین گفته بود که ما جلوی این موضوع را خواهیم گرفت و عهد کرده بود که مالیات خودروهای آلمانی وارد شده به آمریکا را به 35 درصد افزایش خواهد داد.
در هر صورت، اجرایی کردن چنین تصمیماتی از سوی ترامپ با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد چرا که امروزه دیگر برندهای آلمانی تمام محصولاتشان را در آلمان تولید نمی‌کنند و کارخانه‌های خود را در کشورهای مختلف تاسیس کرده‌اند. از طرفی خودرسازان آلمانی مانند بنز، ب‌ام‌و و فولکس‌واگن کارخانه‌هایی در خاک آمریکا دارند که به تنهایی در سال گذشته میلادی 804,000 دستگاه خودرو به تولید رسانده‌اند.
در صورت اجرایی شدن این ممنوعیت، دونالد ترامپ از سوی مردم آمریکا می‌تواند به راحتی یک منافق خوانده شود زیرا بر اساس گزارش‌های رسیده، او قبل از رسیدن به مقام ریاست جمهوری مالک مرسدس‌بنزهای متعددی بوده و در عکس‌هایی دیده می‌شود که او در حال رانندگی با یک رولزرویس است، خودرویی که از محصولات ب‌ام‌و محسوب می‌شود!

نظر دهید


در همین زمینه