شبکه‌های اجتماعی

خالی شدن باتری تسلا مدل S پلیس در حین عملیات تعقیب و گریز

آیا خودروهای الکتریکی برای ناوگان پلیس مناسب است؟

یکی از کارخانه های مهم کمپانی تسلا در شهر فریمانت (Fremont) ایالت کالیفرنیا قرار دارد. دپارتمان پلیس این شهر به منظور نشان دادن حمایت های خود از تسلا و اتومبیل‌های برقی، یک دستگاه مدل S را به ناوگان خود اضافه کرده و در برخی ماموریت‌ها از آن استفاده می‌کند.

اما در اتفاق جالبی که تعداد زیادی از نشریات آمریکایی به آن پرداخته‌اند، تسلا مدل S پلیس فریمانت در میانه‌های یک تعقیب و گریز با اتمام شارژ باتری مواجه شده و ماموریت خود را نیمه کاره رها کرده است!

 

آن طور که در گزارش‌های اولیه آمده تسلا مدل S مذکور جلوتر از بقیه سایر خودروهای پلیس فریمانت با سرعتی در حدود 120 مایل (193 کیلومتر) در ساعت مشغول تعقیب خودروی مجرمین بوده است.

جسی هارتمن (Jesse Hartman) افسر پلیسی که وظیفه هدایت تسلا مدل S را بر عهده داشته در مصاحبه خود گفته هنگام تعقیب ناگهان متوجه شده تنها 6 مایل (9.6 کیلومتر) دیگر از برد حرکتی سدان برقی باقی مانده است. به همین خاطر وی از سایر خودروها درخواست کمک کرده است.

 

البته به گفته پلیس اندکی بعد از این حادثه، عملیات تعقیب و گریز به دلیل افزایش ترافیک و حرکت راننده مظنون در شانه جاده متوقف شده تا ایمنی سایر رانندگان حفظ شود.

پس از خالی شدن باتری تسلا مدل S جسی هارتمن ماموریت را رها کرده و به دنبال پیدا کردن شارژر روانه شده است! وی ماموران شیفت قبلی را مقصر قلمداد کرده و افزوده آن‌ها فراموش کرده‌اند در شیفت خود باتری مدل S را شارژ کنند.

 

وقوع چنین اتفاقی به خوبی یکی از مشکلات اصلی استفاده از خودروهای برقی در ناوگان پلیس را آشکار می سازد. احتمالا می‌دانید که اتومبیل‌های الکتریکی برای شارژ شدن نیازمند زمانی نسبتا طولانی هستند، حال آن که پر کردن باک مدل‌های بنزینی نیازمند صرف تنها چند دقیقه وقت است.

البته با توجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه فناوری شارژ سریع حاصل می شود، به نظر می‌رسد مشکل زمان شارژ خودروهای الکتریکی در آینده نه چندان دور تا حد قابل ملاحظه‌ای برطرف خواهد شد.

 

منبع: دیجیاتو

نظر دهید


در همین زمینه