شبکه‌های اجتماعی

اتحاد سوزوکی-تویوتا برای بازار هند

توسط نشریه‌ای هندی مطرح شد

 تویوتا و سوزوکی در روزهای پایانی ماه می یا ابتدای خرداد ماه قرار داد همکاری بستند که بر این اساس سوزوکی با کمک فناوری‌های دنسو و تویوتا به توسعه یک پیشرانه جدید خواهد پرداخت. از طرفی تویوتا نیز بنابر این قرار داد قادر خواهد بود که محصولات طراحی و تولید شده توسط سوزوکی را به فروش برساند.

یک خبرگزاری هندی به نام لایومینت گزارش داده است که دو خودروساز ژاپنی برای اولین محصول مشترک خود به توافق رسیده‌اند به این ترتیب که محصول Baleno سوزوکی با تیراژ حدود 20,000 تا 25,000 با برند تویوتا در بازار هند عرضه خواهد شد. این خودرو توسط سوزوکی و در کارخانه گجرات این شرکت در هند تامین و تولید می‌شوند. برای تبدیل سوزوکی بالنو به یک تویوتا فقط به تغییر لوگو و برند آن اکتفا نکرده‌اند و تغییراتی را در چراغ‌های جلو و عقب آن نیز اعمال کرده‌اند. همچنین برای این خودرو یک جلو پنجره جدید در نظر گرفته شده است.
اگر چه تا کنون تویوتا و سوزوکی از اعلام موضع رسمی در مورد این خبر رو بر می‌گردانند، اما گفته می‌شود که فروش تویوتا بالنو در یک چهارم ابتدایی سال مالی آینده آغاز خواهد شد. لازم به ذکر است که بالنو تنها خودرویی نخواهد بود که با برند شریک دیگر عرضه خواهد شد. سوزوکی به تویوتا اجازه فروش کراس‌اوور کوچک ویتارا را تحت برند خود خواهد داد و از طرفی هم مدل سدان کرولا با برند سوزوکی در هند عرضه می‌شود.
همکاری این دو خودروساز ژاپنی در این زمینه تنها به بازار هند محدود نخواهد بود چرا که محصولاتی با طراحی و مهندسی سوزوکی که توسط تویوتا تولید می‌شوند در بازار آفریقا و دیگر بازارها نیز در معرض فروش قرار خواهد گرفت.

نظر دهید


در همین زمینه