شبکه‌های اجتماعی

کاهش سود رنو برای اولین بار در 10 سال گذشته
کاهش سود رنو برای اولین بار در 10 سال گذشته

خروج از بازار ایران یکی از اصلی‌ترین دلایل

شرکت رنو فرانسه که تحت فشارهای ایالات متحده آمریکا و در پی تحریم صنعت خودروسازی، دو سال پیش از بازار ایران خارج شد، به تازگی اعلام کرده است که برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته با کاهش سود مواجه شده است و به همین دلیل تصمیم به کاهش هزینه‌ها تا میزان 2 میلیارد یورو در سه سال آینده گرفته است.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط رویترز، میزان درآمدهای شرکت رنو در سال ۲۰۱۹ با ۱۴۱ میلیون یورو کاهش مواجه شده که از جمله دلایل آن می‌توان به کاهش 3.4 درصدی فروش قطعات به نیسان و دایملر، کاهش تقاضا برای موتورهای دیزلی در اروپا، افت شدید فعالیت‌های مونتاژی رنو در چین  و خداحافظی این برند با بازار ایران به دلیل تحریم‌ صنعت خودروسازی از سوی آمریکا اشاره کرد.

 

شرکت رنو حاشیه سود عملیاتی خود را برای سال جاری میلادی حدود ۳ تا ۴ درصد در نظر گرفته که این میزان نسبت به  رقم 4.8 درصدی در سال ۲۰۱۹، کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

کلوتیلد دلبوس، مدیر اجرایی رنو در این باره اعلام کرد که رنو سال بسیار سختی را پشت سر گذاشته است. علاوه بر این، شرکت رنو هنوز تاثیرات احتمالی شیوع ویروس کرونا را در برآوردهای جدید در نظر نگرفته است. این خودروساز دارای یک کارخانه در شهر ووهان، محل اصلی شیوع ویروس کرونا در چین است که چند هفته‌ای است در حالت قرنطینه قرار دارد. شرکت رنو همچنین فعالیت‌های خود در شهر بوسان کره‌جنوبی را به دلیل مشکل در تامین قطعات حداقل به مدت ۴ روز متوقف کرده است.

لازم به ذکر است که میزان فروش جهانی محصولات رنو در سال ۲۰۱۹ با 3.3 درصد کاهش به  55.53 میلیارد یورو رسید.

نظر دهید


در همین زمینه