شبکه‌های اجتماعی

کاین کوپه دیده شد

انتشار تصاویر جاسوسی جدید

تصاویر و اخبار رسمی نشان می‌دهند که پورشه عزم خود را برای تولید کاین کوپه جزم کرده است. موجی که چند سال پیش ب‌ام‌و با X6 پایه‌گذار آن بود، اکنون به سایر خودروسازان هم سرایت کرده است. شاسی‌بلند‌های کوپه مفهوم نوظهوری از خودرو‌های SUV هستند که البته در ساختار، تفاوت زیادی با شاسی‌بلند‌های معمولی ندارند. اخیرا وب‌سایت اتو اکسپرس، تصاویر جاسوسی جدیدی از نمونه‌های پروتوتایپ کاین کوپه منتشر کرده است.
عکس‌های منتشر شده نشان می‌دهند که کاین کوپه حداقل در نمای جلو، فاصله زیادی از مدل استاندارد خود نگرفته است. تغییرات عمده ظاهری به نمای عقب خودرو اختصاص پیدا کرده‌ است. شیب سقف در بخش انتها به صورت ملایم به شیشه عقب می‌رسد. ستون C به شکل یک‌پارچه فلزی طراحی شده است و تنها پنجره کوچکی که به شیشه ردیف عقب چسبیده است، نقش لچکی را بازی می‌کند. از دیگر تغییرات عمده ظاهری می‌توان به انتقال جاپلاکی عقب از روی صندوق به سپر اشاره کرد که به نظر، به تقلید از اتومبیل رقیب، مرسدس بنز GLE Coupe انجام شده است. علاوه بر اسپویلر کوچک قرار گرفته در بالای درب پنجم، یک بال‌چه اسپرت نیز بر روی لبه صندوق و در بالای چراغ‌ها دیده می‌شود که احتمالا همچون بال اسپرت پانامرا، به صورت الکتریکی هم باز و بسته می‌شود.
ما نیز همچون شما، مشتاق دیدن طراحی داخلی کاین کوپه هستیم اما رویه بالایی داشبورد که از داخل همین تصاویر مشخص است، نشان می‌دهد که نباید انتظار طرحی جدید را برای فضای داخلی کاین داشته باشیم. در برند‌های رقیب هم نمی‌توان چنین انتظاری را برآورده کرد. به عنوان مثال، در طراحی کابین ب‌ام‌و X5 و X6 هم، اختلاف فاحشی دیده نمی‌شود. شاید تنها تغییر ایجاد شده، کاهش فضای سر در ردیف سرنشنیان عقب باشد.

کاین کوپه به احتمال فراوان صندوق عقب کوچک‌تری نسبت به نمونه‌های استاندارد دارد. هر چند اگر خریداران SUV‌های کوپه به دنبال خانوادگی بودن یک خودرو بودند، قطعا به سراغ کراس‌اوور‌های معمولی می‌رفتند. برخی گمانه‌زنی‌ها، خبر از عرضه پیشرانه‌های هیبرید و الکتریکی در آینده نزدیک روی شاسی‌بلند‌های پورشه همچون کاین و ماکان می‌دهند. صحت این موضوع در برچسب‌های EV یا استیکر‌های هیبرید بر روی نمونه‌های در حال تست کاین کوپه در برخی از تصاویر منتشر شده از این خودرو در نت، اثبات می‌شود.
کاین کوپه همچون برادر بزرگش، از پلت فرم مشترکی با پانامرا استفاده می‌کند. با توجه به نهایی شدن تصمیم پورشه به تولید کاین کوپه، هیچ بعید نیست که در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه ماکان کوپه نیز برای رقابت با ب ام و X4 از سوی این کمپانی باشیم. این خودرو‌ها اگرچه در نگاه اول اندکی غیر عادی به نظر می‌رسند، اما آمار‌های خیره کننده فروش مدل‌هایی چون ب ام و X6 و به تازگی جگوار F-Pace به خوبی این موضوع را بیان می‌کنند که واکنش بازار به سنت شکنی‌ها، معمولا مثبت است.

 

نظر دهید


در همین زمینه