نسخه هیبرید 911 عرضه خواهد شد اما نه به زودی

پورشه افسانه‌ای برای تجهیز به الکتروموتورها آماده است

 وقتی پورشه نسل هشتم محصول آیکونیک و افسانه‌ای خود یعنی 911 را معرفی کرد، جهان متوقف شد! نسل جدید پورشه 911 با کد 992 شناخته می‌شود. بر اساس گزارشی از اتو اکسپرس انگلستان سرپرست خط تولید پورشه 911 آگوست آخلایتنر تایید کرده است که نسل 992 طوری توسعه یافته است که برای استفاده از الکتروموتورها هماهنگی لازم را داشته باشد. نسخه هیبرید پورشه 911 البته به زودی عرضه نمی‌شود چرا که گفته می‌شود 911 الکتریکی شده در سال 2022 عرضه خواهد شد.


آخلایتنر در گفتگو با اتو اکسپرس در این باره گفته است: "این مرحله بعدی تکامل 911 خواهد بود که حداقل چهار سال دیگر پس از این به وقوع می‌پیوندد." حال اگر از طرفداران این اتومبیل و معیارهای اصیل آن هستید ممکن است از این تصمیم پورشه برافروخته شوید اما قبل از گرفتن این خودروساز آلمانی به باد انتقاد باید در نظر بگیرید که نسخه هیبرید 911 نمونه‌ای اسپرت و متمرکز بر عملکرد بالا خواهد بود، درست برخلاف  Cayenne E-Hybrid که یک هیبرید PHEV است. 911 هیبرید از یک فناوری برای بازیافت انرژی از سیستم اگزوز و یک باتری لیتیوم یونی برای به حرکت درآوردن محور جلو. بنابراین برای شارژ کردن 911 هیبرید لازم نیست آن را به برق بزنید.


گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد جایگاه این نسخه هیبرید بین گستره 911های گوناگون وجود دارد. ممکن است نمونه‌ای برای رده متوسط و جایگزین 911 کررا در نظر گرفته شود و از طرفی هم این امکان وجود دارد که یک نسخه سطح بالا و پرقدرت در رده 911 توربو عرضه شود. در هر صورت یک موضوع برای همه روشن است و آن برنامه جدی پورشه برای توسعه محصولات هیبریدی و الکتریکی خود در سطحی گسترده است.

نظر دهید