شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هایپر فوررس
مدل مفهومی عجیب و غریب اما با احتمال تولید انبوه

نیسان اعلام کرده که مدل مفهومی Hyper Force را می‌توان به خط تولید رساند و آن را «پروژه رویایی» کمپانی اعلام و از امکان عرضه عمومی آن تا پایان دهه جاری صحبت کرد.

مدل مفهومی هایپر فورس در نمایشگاه توکیو که اخیرا برگزار شده بود معرفی شد و به عقیده بسیاری از متخصصین و شرکت‌کنندگان، عجیب‌ترین و آینده‌نگرانه‌ترین مدل این رویداد بود. این مدل نه تنها هیچ شباهتی به نسل R35 مدل GT-R یا حتی سایر مدل‌های پیشین اسکای‌لاین ندارد، بلکه قدرت آن هم توسط یک پیشرانه تمام‌الکتریکی تامین می‌شود که توانایی تولید ۱۳۴۱ اسب بخار را دارد.

جیووانی آروبا، مدیر برنامه طراحی نیسان در مصاحبه اخیر خود با اتوکار درباره این مدل مفهومی نیز صحبت کرده و گفته بود: «شکل، ابعاد و نحوه ایستادن این خودرو صرفا بر اساس فانتزی نبوده و می‌توان گفت که {این مدل} یک رویای جسورانه اما دست‌یافتنی تا پایان دهه فعلی است.»

آروبا در ادامه گفت که استقبال از این مدل مفهومی مثبت بوده اما این موضوع را هم افشا کرد که در عین حال، برخی از طرفداران دنیا خودرو ممکن است هنوز در برابر ایده یک ابرخودروی تمام‌الکتریکی شکاک و منفی‌نگر باشند. او می‌گوید «برخی نظرات متفاوت هم وجود داشت و عده‌ای به یک ابرخودروی الکتریکی نه می‌گویند و برخی نیز می‌‌خواهند که ما سراغ پیشرانه درون‌سوز برویم.»

اگرچه خود نیسان تا به حال به صورت رسمی درباره احتمال رساندن هایپر فورس به تولید انبوه هیچ صحبتی نکرده اما ماکوتا اوچیدا، مدیرعامل کمپانی به اتوکار گفته است که تا زمانی که مشتریان موافق چنین محصولی باشند، دوست دارد که توانایی ساخت آن را داشته باشد. او در مصاحبه خود گفته است: «ما یکی از پیشروهای بخش خودروهای الکتریکی هستیم و این {تولید هایپر فورس} کاری است که می‌خواهیم انجام دهیم. انتظارات مردم عوض می‌شود و آن‌ها ممکن است همانند گذشته به خودروها نگاه نکنند. ما از مشتری‌هایمان می‌شنویم که درباره مدل‌های مفهومی چه نظراتی دارند. این موضوع باعث می‌شود که نگاهی هم به برنامه‌های آتی خود داشته باشیم. ما دوست داریم که تمام مدل‌های مفهومی را تولید کنیم اما نیازمند موافقیت مشتری‌ها نیز هستیم.»

نیسان هنوز اطلاعات زیادی از مدل مفهومی هایپر فورس را مخفی نگه داشته است. به عنوان مثال، اگرچه قدرت خروجی ترکیبی خودرو که ۱۳۴۱ اسب بخار است را می‌دانیم اما هنوز مشخص نیست که این پیشرانه از دو موتور الکتریکی تشکیل شده یا چهار موتور. البته این را هم می‌دانیم که خودرو مجهز به یک بسته باتری جامد پیشرفته است و همچنین، برخی از عناصر زبان طراحی خود را از مدل GT-R الهام گرفته است. این شباهت در طراحی عقب خودرو بیشتر به چشم می‌آید. در هر صورت، برای دریافت اطلاعات بیشتر از کانسپت هایپر فورس باید همچنان منتظر بمانیم.

نظر دهید


در همین زمینه