شبکه‌های اجتماعی

نشان 2019 بر تن نیسان آلتیما
 
بررسی نسل جدید
نسل جدید نیسان آلتیما با سیستم چهارچرخ محرک و موتور توربو معرفی شد. آلتیمای جدید آمده است تا این بار ضربه مهلکی بر پیکر بزرگانی چون آکورد و کمری وارد کند. آلتیما همچنان به سنت سال‌های گذشته نیسان، در کلاس سدان‌های میدسایز جای می‌گیرد. نیسان همواره در بازار آمریکای شمالی از لحاظ فروش در پس تویوتا و هوندا قرار دارد، اما آلتیمای جدید بخشی از هدف‌گذاری نیسان برای صعود به سکوی دوم یا اول است که تا پایان سال همه چیز روشن خواهد شد. سیستم چهارچرخ محرک آلتیما همان نقطه عطفی است که دو رقیب سنتی از آن بی بهره‌اند، اما از طرفی یک سامورایی دیگر به نام سوبارو لگاسی و یک آمریکایی پرمدعا همچون فورد فیوژن نیز با همین آپشن به صورت استاندارد عرضه می‌شوند.
سیستم چهارچرخ محرک به صورت پیش فرض، تمام گشتاور موتور را به محور جلو می‌فرستد اما در صورت نیاز، می‌تواند آن را به شکل 50/50 بین چرخ‌های عقب و جلو توزیع کند. نسل جدید همچون گذشته با طیف بزرگی از پیشرانه‌ و جعبه دنده در دسترس است. مدل پایه از پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی استفاده می کند که از ویژگی‌های این پیشرانه اتمسفریک می‌توان به 188 اسب بخار قدرت و 244 نیوتن متر گشتاور اشاره کرد. ضمن این که گیربکس CVT نیسان به این پیشرانه متصل می‌شود. مدل پایه آلتیما همواره از چالاک‌ترین خودرو‌های کلاس خود به شمار می‌رود. به گونه‌ای که در تست‌های گرفته شده از آخرین مدل‌های نسل قبل، عدد 7.8 ثانیه برای شتاب صفر تا 90 کیلومتر آن ثبت شد.
نیسان در نسل جدید آلتیما، پیشرانه 3.5 لیتری پر مصرف سابق در مدل‌های فول این خودرو را با پیشرانه جدید VC-Turbo جایگزین کرده است. این موتور جدید 248 اسب بخار قدرت (22 اسب کمتر از موتور V6) و 370 نیوتن متر گشتاور (30 نیوتن متر بیشتر از V6) تولید می‌کند. اما نکته قابل توجه این است که مدل‌های VC-Turbo تنها به شکل دیفرانسیل جلو عرضه خواهند شد.
نیسان در نسل جدید آلتیما از جعبه‌فرمان برقی استفاده کرده است که در ارتقای آسایش رانندگی نقش مهمی دارد. آپدیت‌های داینامیکی ارائه شده بر روی آلتیما از اساسی‌ترین تغییرات فنی نسل جدید است. میله‌های ضربه گیر مونو تیوب در عقب و سیستم تعلیق و فنربندی تقویت‌شده بخشی از این تغییرات است. آلتیمای جدید در برخی تیپ‌ها با سیستم نویزگیر کابین عرضه خواهد شد. نمایشگر 8 اینچی در بالاترین قسمت کنسول مرکزی، نخستین آیتمی است که به محض ورود به کابین به چشم می‌آید. سیستم‌های Android Auto، Apple Car Play، سیستم استارت/ استاپ و سیستم ورود بدون کلید به صورت استاندارد در تمام مدل‌ها موجود است. آن چه در آلتیما 2019 استاندارد و مدل‌های SR یافت نمی‌شود، سیستم Nissan’s ProPilot Assist است. حال آن که همین آپشن در مدل‌های SV، SL و پلاتینیوم وجود دارد. 
پکیج ایمنی جدید نیسان، همچون دیگر محصولات این کمپانی بر روی آلتیما قرار گرفته است. سیستم ترمز اضطراری بخشی از این پکیج است. همچنین سیستم تشخیص حرکت بین خطوط هم جزئی از این پکیج است که تنها در مدل پلاتینیوم در دسترس قرار می‌گیرد. کروز کنترل تطبیقی و سیستم خاموش و روشن کردن خودکار پیشرانه در توقف‌های بیش از 30 ثانیه هم در فهرست آپشن‌های آلتیما 2019 قرار دارند. سیستم پیشگیری از تصادف که با سنسور‌های صوتی کار می‌کند هم از امکانات ایمنی شاخص خودرو‌های جدید است که متاسفانه خریداران تیپ S و SR آلتیما از آن محروم اند و این در حالی است که تویوتا بر روی هر مدلی از کمری 2018 و هوندا بر روی تمام آکورد‌های جدید این سیستم را پیاده کرده است و با این وجود، امید می‌رود که در تریم‌های پایه آلتیما 2019 هم به زودی این آپشن نصب شود.
کیفیت و عملکرد سیستم صوتی آلتیما در نسل جدید به اوج رسیده است. سیستم صوتی BOSE با 9 بلندگو انتظار مالک را در حد یک سیستم نیمه حرفه‌ای به خوبی ارضا می‌کند. هدلایت‌ و مه شکن‌های تمام LED، پوشش چرم صندلی‌ها مجهز به گرمکن و غربیلک فرمان گرم‌شونده را هم به فهرست بلند بالای امکانات رفاهی آلتیما اضافه کنید. سقف شناور آلتیمای 2019 را باید از مهم‌ترین شاخصه‌های طراحی خارجی این سدان آسیایی دانست. آلتیمای جدید 2.5 سانتی‌متر بلندتر، عریض‌تر و کوتاه‌تر از نسل پیشین است.
مدل‌های VC-Turbo بنا به وعده‌های مسئولین کمپانی از تابستان سال جاری به بازار می‌آید که البته تاریخ عرضه می‌تواند تا پاییز 2018 هم به تعویق بیفتد. نسل جدید آلتیما با موتور قدرتمندتر، امنیت بالاتر، کیفیت و عملکرد بهینه تر از گذشته وارد میدان شده است که به نظر می‌رسد همه آن چه که یک مشتری برای چشم پوشی از خرید یک کراس‌اوور با این بودجه انتظار دارد، در نیسان آلتیمای جدید پیدا می‌کند.

نظر دهید


در همین زمینه