شبکه‌های اجتماعی

آمریکایی‌ها در چین به دنبال چه هستند؟

پلت‌فرم جدید، نسل جدید

 فورد در حال حاضر مشغول به پایان رساندن مراحل توسعه نسل ششم مدل اکسپلورر است. فورد اکسپلورر، دومین خودرو از محصولات این گروه خودورسازی است که از پلت‌فرم جدید CD6 سود می‌برد. پیش از این، لینکلن آویاتور اولین خودرویی محسوب می‌شد که بر اساس این پلت‌فرم جدید توسعه یافته بود. اصلی‌ترین تفاوت پلت‌فرم CD6 با پلت‌فرم D4، در آرایش محورهای محرک آن‌ها است. به نحوی که پلت‌فرم جدید به صورت استاندارد، دیفرانسیل عقب در نظر گرفته شده و قابلیت پیاده سازی حالت‌های دیگر مانند محور محرک جلو یا تمام‌چرخ محرک را نیز دارد و این در حالی است که پلت‌فرم D4 به صورت پیش‌فرض، دیفرانسیل جلو بوده و تنها قابلیت ارائه سیستم تمام‌چرخ محرک را داشت.
شرکت فورد در نمایشگاه خودروی پکن 2018، نسل بعدی مدل اکسپلورر را در قالب تصویری از آن که با پارچه‌ای آبی رنگ و براق پوشیده شده است، معرفی کرد و به این ترتیب، نمی‌توان جزئیات زیادی راجع به ظاهر این خودرو را بررسی کرد. فورد اکسپلورر 2020 در مرحله اول توسط جوینت‌ونچر فورد و چانگان در چین مونتاژ خواهد شد. مقامات فورد تایید کردند که تولید فورد اکسپلورر و لینکلن آویاتور، هم‌زمان در کارخانه فورد واقع در ایالت میشیگان آمریکا نیز صورت خواهد پذیرفت.
بر اساس اطلاعاتی که از منابع تایید نشده منتشر شده‌اند، نسل بعدی اکسپلورر با پیشرانه 3.0 لیتری به صورت کاملا بنزینی و پلاگ‌این هیبریدی و به همراه جعبه‌دنده اتوماتیک 10 سرعته فورد عرضه خواهد شد. پیش‌تر اعلام شده بود که در لیست پیشرانه‌های این خودرو یک گزینه 2.3 لیتری اکوبوست و یک نمونه 3.3 لیتری تنفس طبیعی نیز وجود خواهد داشت. همچنین گفته می‌شود یک پیشرانه قدرت‌مند‌تر V6 با فناوری اکوبوست برای نسخه اسپرت اکسپلورر یعنی نسخه ST آن در دسترس خواهد بود. فورد تا کنون در مورد معرفی اکسپلورر جدید بسیار محافظه‌کارانه عمل کرده است و برای دست‌یافتن به اطلاعات بیشتر راجع به این خودرو باید منتظر نمایشگاه اتومبیل دیترویت 2019 باشیم.

نظر دهید


در همین زمینه