شبکه‌های اجتماعی

اخبار شوکه کننده پیرامون نسل جدید تویوتا لندکروزر

از پیشرانه هیبریدی تا جعبه‌دنده CVT

بیش‌تر از یک دهه از تولید نسل فعلی تویوتا لندکروزر می‌گذرد و تویوتا تا کنون چندین بار این شاسی‌بلند بزرگ را مورد بازنگری و فیس‌لیفت قرار داده است. اما به نظر می‌رسد که تویوتا کمی دیر به فکر معرفی نسل جدید لندکروزر افتاده است! 

تازه‌ترین خبری که از منابع نزدیک به تویوتا منتشر شده حاکی از این است که لندکروزر جدید در آگوست سال جاری میلادی (2020) و با قوای محرکه هیبریدی معرفی خواهد شد! خبری که برای طرفداران این مدل اصلا جذاب نیست.

 

گفته می‌شود که نسل جدید تویوتا لندکروزر به پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر در کنار یک پیشرانه الکتریکی مجهز خواهد شد که قادر به تولید 295 اسب‌بخار  قدرت و بیشینه گشتاور 356 نیوتن‌متر است. ظاهرا این پیشرانه قرار است جایگزین پیشرانه 4.6 لیتری هشت سیلندر شود.

بسیاری معتقدند که تویوتا قصد دارد نسل جدید لندکروزر را روی پلتفرم ماژولار TNGA خود توسعه دهد.. با این اقدام نه تنها ساختار نردبانی شاسی حفظ می‌شود، بلکه کاهش وزن قابل توجهی را شاهد خواهیم بود. تویوتا قصد دارد به جای جعبه دنده 6 سرعته خودکار فعلی، یک جعبه‌دنده CVT و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک دائمی را برای این خودرو طراحی کند که این می‌تواند دومین خبر شوکه کننده برای علاقه‌مندان به این اتومبیل باشد.

 

به نظر می‌رسد که نسل جدید لندکروزر تحولی بزرگ را در طراحی تجربه خواهد کرد و با توجه به پیشینه تویوتا اصلا بعید نیست که زبان طراحی نسل جدید لندکروزر تکمیل کننده خبرهای شوکه کننده پیرامون لندکروزر جدید باشد. 

پیش بینی می‌شود که لندکروزر جدید به صورت 2 و 3 ردیف صندلی عرضه شود. بدون شک تویوتا نسل جدید لندکروزر را به جدیدترین سامانه‌های کمکی و ایمنی و همچنین امکانات رفاهی و سرگرمی مجهز خواهد کرد. احتمال می‌رود که نسل جدید لندکروزر تابستان امسال معرفی شود. این در حالی است که تا کنون تصویر جاسوسی از نسل جدید این مدل در حال تست فنی دیده نشده است.

نظر دهید


در همین زمینه