شبکه‌های اجتماعی

تویوتا کرولا 2020 زیباتر، قوی‌تر، ایمن‌تر

تغییرات بزرگ برای سدان کوچک تویوتا

تویوتا نسل جدید کرولا سدان را برای بازار آمریکا معرفی کرد. این مدل جدید بر اساس پلتفرم TNGA ساخته شده و ظاهر مدرنی به خود گرفته است، این پلت‌فرم کابینی ساکت‌تر و کم صداتر به کرولا هدیه کرده است. همچنین تویوتا کرولا 2020 با فاصله دو محور 2700میلی‌متر از نسل گذشته خود کوتاه‌تر و کوچک‌تر است اگرچه پهنای آن به ترتیب در محور جلو و عقب 12 و 22میلی‌متر افزایش یافته است و سیستم تعلیق چند اتصالی جایگزین میله پیچشی در کرولا‌های کنونی شده است. نیاز به گفتن نیست که چهره کلی کرولا 2020 به مراتب پویاتر از کرولا امروزی است.
در حالی‌که تیپ‌های L، LE و XLE کرولا طراحی بدنه محافظ کارانه تری دارند نسخه‌های اسپرت‌تر SE وXSE چهره خشن‌تر و جذاب‌تری دارند که با چراغ‌های LED باریک و رینگ‌های بزرگ 18 اینچی تکمیل می‌شود. تویوتا کرولا SE و XSE از یک موتور 4 سیلندر خطی 169 اسب بخاری جدید استفاده می‌کند. این پیشرانه با همان جعبه دنده CVT قبلی تویوتا عرضه می‌شود که می‌تواند در حالت اسپرت عملکرد یک جعبه دنده 10 سرعته دستی را شبیه‌سازی کند. دیگر نسخه‌های تویوتا کرولا از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 1.8 لیتری بهره می‌برد که در نسل کنونی هم استفاده می‌شود. تویوتا وعده داده این پیشرانه 139 اسب‌بخاری راندمان سوخت بهتری داشته باشد، یک نسخه بنزینی-برقی نیز برای مشتری‌ها در دسترس است که حتی مصرف سوخت اقتصادی‌تری دارد.
هر تویوتا کرولا به صورت استاندارد با مجموعه‌ای از سیستم ایمنی فعال مانند هشدار پیش از برخورد به همراه ترمز خودکار، هشدار خروج از خط سیستم کمک به ماندن در خط و نوربالای اتوماتیک همراه شده است. یک نمایشگر لمسی در مرکز داشبورد تعبیه شده که در نسخه‌ L 7 اینچی بوده و برای نسخه‌های دیگر 8 اینچی است. نمایشگر بزرگ‌تر با جدیدترین سیستم چندرسانه‌ای تویوتا همراه شده که شامل سازگاری با سیستم اپل کارپلی است.
نسخه‌های سطح بالاتر XSE و XLE به دو ویژگی سامانه ناوبری و سیستم صوتی JBL نیز مجهز شده‌اند. در هر صورت تویوتا قول داده است با وجود ستون A باریک‌تر شیشه‌های کناری بزرگ‌تر وجانمایی بهتر آینه‌های کناری دیده راننده را ارتقا بدهد. تویوتا کرولا سدان 2020 قرار است با قیمت پایین‌تر از 20هزار دلار وارد بازار شود.

نظر دهید


در همین زمینه