شبکه‌های اجتماعی

وارث تاج و تخت

مک‌لارن Speedtail معرفی شد

شاهکار جدید مک‌لارن با قابلیت دستیابی به بیشینه سرعت 402 کیلومتر بر ساعت معرفی شد. برای آن که مالک این پادشاه باشید باید 2 میلیون و 240 هزار دلار بپردازید و این یعنی اسپیدتیل آماده است تا دوران جدیدی را در تاریخ مک‌لارن رقم بزند!

به عنوان یک جانشین غیر رسمی برای مدل افسانه‌ای مک‌لارن F1، اسپیدتیل قصد به چالش کشیدن بوگاتی شیرون را دارد. در حالی که بوگاتی بر قدرت کم نظیر 1500 اسب‌بخاری پیشرانه خود برای رسیدن به بیشینه سرعت و دینامیک نفس‌گیر تکیه می‌کند، مک‌لارن به کمک آیرودینامیک خود، وارد میدان نبرد شده است.
بدنه فیبرکربنی اسپیدتیل به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی بتواند جریان هوا را بشکافد. همچنین فرم قطره مانند اسپیدتیل نیز نقشی اساسی در آیرودینامیک و چابکی این اتومبیل ایفا می‌کند. علاوه بر این پوشش ثابت روی چرخ‌های جلو به ورود و گردش هوا به قسمت جلویی اتومبیل کمک شایانی خواهد کرد.
مک‌لارن آینه‌های سنتی و مرسوم را با یک جفت دوربین جمع شونده جایگزین کرده است. تصاویر دریافتی این دوربین‌ها در نمایشگرهای تعبیه شده در دو طرف داشبورد در داخل کابین نمایش داده خواهند شد. در زمان رانندگی در حالتی موسم به «Velocity»، این آینه‌ها به داخل جمع شده و ارتفاع خودرو به اندازه 35 میلی‌متر کاهش می‌یابد تا به آیرودینامیک و شتاب‌گیری خودرو کمک کنند.
یک جفت بال متحرک در قسمت عقبی اسپیدتیل قرار گرفته است که با زاویه گرفتن و تغییر وضعیت دادن به شتاب و ترمزگیری این اتومبیل کمک خواهند کرد.
اسپیدتیل در مجموع به 1035 اسب‌بخار قدرت، تولید شده به کمک پیشرانه بنزین-الکتریکی، مسلح شده است که می‌تواند این اتومبیل را در مدت زمان 12.8 ثانیه به 299 کیلومتر در ساعت برساند. این زمان 2.7 ثانیه سریع‌تر از مک‌لارن P1 903 اسب‌بخاری است. مک‌لارن جزئیات پیشرانه مورد استفاده در این مدل را افشا نکرده است اما به نظر می‌رسد در این اتومبیل، یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی 789 اسب‌بخاری و یک موتور الکتریکی که در P1 نیز استفاده شده بود، به کار رفته است. لاستیک‌های مخصوص پیرلی P-Zero استفاده شده در اسپیدتیل نیز چسبندگی و پایداری بی‌نظیری را در تمامی شرایط رانندگی برای آن به ارمغان آورده‌اند.
در داخلی کابین اسپیدتیل نیز یک صندلی ویژه راننده در وسط کابین تعبیه شده است و در دو طرف آن دو صندلی کوچک‌تر برای دو سرنشین دیگر در نظر گرفته شده است. همچنین استفاده بیش‌ از حد از نمایشگرها در داخل کابین، فضای داخلی را بسیار مدرن جلوه داده‌اند.
مک‌لارن از این مدل تنها 106 دستگاه تولید خواهد کرد و تحویل آن از اوایل سال 2020 آغاز خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه