شبکه‌های اجتماعی

گیلز لوتوس را ترک کرد

مدیر جدید از سوی جیلی تعیین شد

ژان مارک گیلز، مدیر لوتوس این برند انگلیسی را رها کرده است تا به شرکت متخصص در زمینه خودروهای کلاسیک یعنی JD Classics بپیوندد. فنگ گینگ‌فنگ، جای این مدیر فرانسوی 55 ساله را به عنوان مدیر شرکت لوتوس گرفته است. گینگ‌فنگ مدیر بخش فنی در کمپانی جیلی بود. گروه چینی جیلی سال پیش، با خرید سهام در شرکت قبلی صاحب لوتوس یعنی پروتون، کنترل این برند را بر عهده گرفت.
گیلز از می 2014 سکان مدیریت لوتوس را بر عهده داشت و پیش از آن هم در هیئت‌مدیره پژو بود. استعفای او باعث تعجب متخصصین صنعت خودروسازی شده است. او در مصاحبه با اتوکار، «مسائل شخصی» را دلیل اصلی استعفای خود بیان نمود. هم‌زمان با اعلام جایگزینی او توسط جیلی، JD Classics نیز در بیانیه‌ای، شروع همکاری خود با گیلز را اعلام کرد.
گیلز در دوران مدیریت خود توانسته بود با عرضه محصولات نوآورانه و یک برنامه تجاری منحصر به فرد، لوتوس را برای اولین بار در تاریخ به سوددهی برساند. گینگ‌فنگ، مدیر جدید این برند افسانه‌ای انگلیسی متخصص در زمینه قطعات و سازه‌های سبک‌وزن است و می‌تواند با تجربه‌ای که در بخش فنی و مهندسی ساخت خودروهای اسپرت دارد، لوتوس را سریع‌تر به مسیر پیشرفت برساند.
لوتوس پس از تصاحب شدن توسط گروه جیلی، برنامه‌های جاه‌طلبانه زیادی دارد که یکی از آن‌ها، نسخه کاملا جدیدی از مدل الیز است. انتظار می‌رود که این خودرو در سال 2020 و با یک پلتفرم آلومینیومی جدید عرضه شود که قرار است از این پلتفرم در نسل بعدی اکسیژ نیز استفاده شود. همچنین، لوتوس می‌خواهد به لطف جیلی، با ولوو که یکی دیگر از برندهای گروه چینی است، یک مدل شاسی‌بلند برای سال 2021 آماده کند.

نظر دهید


در همین زمینه