شبکه‌های اجتماعی

تلوراید، برداشت کره‌ای‌ها از کادیلاک

جانشین موهاوی سرانجام از راه رسید

بالاخره کیا موتورز کره جنوبی از شاسی بلند فول سایز جدید خود پرده برداشت. هر چند برای معرفی این خودرو، فعلا یک مراسم رونمایی رسمی در نظر گرفته نشده است، اما کیا فستیوال هفته فشن شو نیویورک را برای نمایش عمومی جدید‌ترین محصولش انتخاب کرد. نام این SUV بزرگ، تلوراید است و در غرفه Brandon Maxwell’s Show، طراح سرشناس عرصه مد و زیبایی، در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.
معمولا همه ساله، این هایپر کار‌ها و خودرو‌های نمایشی با طراحی‌های عجیب و غریب هستند که سر از هفته فشن شو نیویورک در می‌آورند، اما این بار کیا نسخه نهایی تلوراید را با تغییرات و آپشن‌های ظاهری اضافه با خود به آمریکا آورده است.
تلوراید آمده است تا جانشین خلف موهاوی باشد. موهاوی همان SUV بزرگ کره‌ای‌ها بود که در بازار‌هایی چون ایالات متحده آمریکا طرفداران خاص خود را داشت. اکنون تلوراید بر مبنای زبان طراحی جدید کیا توسعه یافته است. نکته تحسین بر انگیز درباره تلوراید، تلاش کیا در جهت خلق شخصیتی منحصر به فرد برای این اتومبیل است. به هر حال اکنون سگمنت شاسی بلند‌های لوکس فول سایز، بیش از هر زمان دیگری داغ شده است و نیاز به یک تجربه جدید و محصولی متفاوت در این کلاس، به خوبی احساس می‌شود. با این وجود، طراحی تلوراید عاری از کپی کاری نیست. به گونه‌ای که می‌توان در پس چهره این محصول، شخصیت الهام گرفته شده از رقبای هم کلاس آمریکایی را به وضوح مشاهده کرد.
از عکس‌های گرفته شده در فستیوال نیویورک، تصاویر آشکاری از طراحی داخلی تلوراید نیز پیش رویمان قرار گرفته است. در رابطه با طراحی کابین می‌توان گفت که متاسفانه یا خوشبختانه باز هم طراحان کیا، تریم داخلی جدید خودرو‌های ب‌ام‌و را به عنوان الگو قرار داده‌اند. این موضوع که در کیا K900 جدید رنگ واقعیت به خود گرفت، در تلوراید پر رنگ‌تر از گذشته به چشم می‌آید.
هنوز درباره پیشرانه‌های قابل نصب بر روی تلوراید و مشخصات فنی این خودرو، اطلاعاتی منتشر نشده است. منابع خبری ادعا کرده‌اند که هیوندای نیز به طور همزمان بر روی همین پلت فرم، در حال طراحی شاسی بلندی بزرگ‌تر از سانتافه گرند است. اکنون به نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها با محصولات جدیدی همچون تلوراید، کاملا شمشیر‌ خود را برای حضور در میدان تیز کرده‌ باشند.

 

نظر دهید


در همین زمینه